the ark på grönan del 3

sen när det var ca 1 timme kvar ställde vi oss upp fast dom som va framför oss fortsatte sitta fast alla andra stod upp så jag fick jätteont i benen och fötterna för att jag behövde stå väldigt konstigt. sen kom sara på att hennes öronproppar låg i väskan och hennes mamma hade väskan så jag fick stå på ett ännu konstigare sätt så att ingen skulle ta saras plats och hålla i skylten. det va jobbigt och hon hittade först inte sin mamma och sen såg vi saras mamma och hon höll i öronpropparna och vi ropade till henne att sara letade efter henne. men tillslut hittade dom varandra och sara kom tillbaka och tog sin plats och skylten så att jag kunde stå lite normalt igen. men sen kom lovisas pappa med öronproppar så hon fick gå iväg för att hämta dom och sara höll hennes plats. sen när hon kom tillbaka tog sara hennes plats så lovisa fick saras gamla. dom framför mig försökte ta så mkt plats som möjligt och jag blev lite klämd :P fast jag hade en hand på staketet och en fot vid staketet hela tiden. och bara för att jag stod så kunde jag bara stå på den bakre foten så jag fick jätteont. sen kom en som jobbade på gröna lund upp på scenen och sa att det var mer än 15.000 människor inne på grönan och "nu kommer the ark!" .

då började absolutely no decorum introt spelas och alla utom ola kom upp på scenen. sen börjar dom spela clamor for glamor och så kommer ola och börjar sjunga. ljudet va ganska lågt så jag drog ut öronpropparna och la dom i min planch som va som ett rör ner till min väska.
nu vet jag inte vilken ordning allt hände i så det kommer att vara i fel ording
the ark va jättebra och det va inget fel på publiken heller (mer än det att jag fick det väldigt trångt men jag va på första raden iaf) . om man tittar på filmerna som jag filmade låter det som om det bara är en som sjunger i publiken men det är alla som sjunger. 
i one of us is gonna die young la ola sig på trappan och satte sig upp igen, sa något till dom andra i the ark och så la han sig ner igen och började sjunga sommarnatt. vi i publiken va med och alla (utom sara och linnea som aldrig hört sommarnatt) började sjunga med.
sara försökte kasta upp linneas fina prinsesskrona med rosa ludd på trappan. (egentligen va det meningen att martin skulle ha den men vi tänkte att han skulle aldrig få nån chans attsätta på sig den och det va väldigt långt till martin så hon tänkte kasta den till ola istället) men hon missade så den hamnade brevid trappan. efter några låtar fick jag kontakt med vakten (det va bara jag av oss 4 som stod längst fram) och försökte säga till honom att han skulle lägga kronan på troappan men han gav den till mig istället och då tog lovisa den från mig och tänkte kasta men dt såg vakten så han kom tillbvaka till mig, jag tog kronan fårn lovisa och gav den till vakten och vakten va snäll och la den i trappan :D . sen så ropade vi till ola så fort vi fick chansen att han skulle ta kronan men han ville inte ta den, och jag är säker på att han såg den eftersom han va ute i trappan flera gånger och jag (den här blicken var inte dirket riktad till mig men den va till alla som stod där runt mig, ola hade väl inte koll på exakt vem kronan var från) fick en retsam blick av honom som sa "jag vet att den ligger där men jag tänker inte ta den". men jag gav inte upp helt. när vi sjöng calleth you commeth I så skrek jag "TA KRONAN!" mellan några aaaaaaaahh. och det va helt tyst när jag skrek dt XD.
sen efter konserten frågade vi vakten om vi kunde få tillbaka krona och det fick vi. och sen så försökte jag få en spellista men dt var väldigt många som ville ha dom men lovisa fick en iaf. och det var ett fotavtryck på hennes spellista så det kanske var olas.  jag har iaf hållt i hennes spellista men jag ville ha en egen.
sen ville vi träffa the ark men vi ville inte stå bland alla andra så vi gick ut från gröna lund och stod vid bussen. sen så kom sylle och gick förbi oss på gatan bärandes på sin son och linnea frågade honom om martin skulle komma ut sen. och då svarade han att han inte visste. sen efter ett tag gick han tillbaka.
sen gick vi och kollade in genom bussens fönster och petade lite på bussen. och dt såg ut att vara jättemysigt där inne. sen så hittade vi ett cigarettpaket så vi (paulina och marie) skrev en lapp där det stod "rökning dödar olas röst! mvh era fans" och så satte vi fast den i en av vindrutetorkarna. för även om ola inte röker så blir hans röst skadad av att folk i hans närhet röker. dessutom vill man ju inte att dom i the ark ska dö en tidig död.
sen kom några vakter och sa åt oss att gå ut mot den stora vägen och så stod vi där ett litet tag. sen såg vi några taxibilar komma åkandes och vi såg att leari satt i den första och i dom andra bilarna satt dom i baksätet så vi trodde att alla i the ark åkt iväg till nån efterfest. (fast dt hade dom inte gjort för nån timme senare kom iaf martin och jepson ut.) sen så tog vi några gruppbilder och sen va lovisa tvungen att gå. sen en kort stund efter det skulle clara och kristin åka och då kom min pappa och sa att jag oxå skulle åka hem. så då var det bara att säga hej då till alla och gå till bilen och åka hem...

Kommentarer
Postat av: Luigi

Väntade ni ute vid bussen i mer än en timme!?

2007-08-20 @ 07:13:58
Postat av: Sara

Luigi: Öhm, ja det kan man väl säga att vi gjorde.

2007-08-20 @ 12:13:20
URL: http://dreyra.blogg.se
Postat av: Nbmjo

Luigi: men vi hade kul där vid bussen :D

2007-08-20 @ 17:33:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0