Ridläger

nu ska jag försöka sammanfatta ridlägret. det blir svårt.

dag 1. Måndag. jag kom ca 12.15 (lite förtidigt, man skulle vara där 13.00) jag va först. eller inte riktigt men jag va först upp på rummet och valde säng först :D sen va jag ute i fölhagen och tog lite kort. sen va dt lunch. då fick man veta vilken häst man skulle rida . jag fick rida vinur :D <3  sen gick vi ut och tog mer kort på hästarna. sen åt vi mellanmål och sen tog vi in hästarna och sen började några rida. sen kom dom från åland. deras häst hade vägrat gå in i transporten så dom missade första färjan men sen hade dom fått in hästen i transporten.

lite om dom som va med på lägret:

Jag, född 93 bor i storvreta red Vinur
Hanna C, 91, storvreta, dufa
Hanna N, 91, storvreta, hrima
Bea, 91, ö i sthlm typ värmdö lr nåt, Hugur
Molly, 91 samma ö som Bea, Hlekkur
Josefine, 92, huddiksvall (tror jag), klaki
Sofie, 93, hudiksvall (tror jag), Lukka
Frida, 92, Åland, Alda
Lisa, 92, Åland, Prins
Rebecka, 94,  Åland, Leistur (stavas dt så?) som va hennes egna häst.

sen efter ett tag red jag och rebecka. sen red några till och sen åt vi mat. efter några omgångar kort gick vi och la oss.

dag 2. Tisdag.  vi vaknade tog hästarna från en hage till en annan. åt frukost. red. den här dan red jag med rebecka och frida. åt lunch. spelade kort. åt mellanmål. red ut. sjöng för grannarna (när vi red) . åt mat. såg på film. sov

dag 3 onsdag.  vaknade. flyttade hästar. åt frukost. red barbacka. åt lunch. åkte och badade. åt kakor vid badet. åkte hem. red ut. dt började spöregna. alla blev jätteblöta. jag duschade. åt mat. spelade kort. sov

dag 4 torsadag vaknade flyttade hästar. åt frukost. hade gymkana :D. åt luch. åt mellanmål. red ut (den här gången hade alla regnkläder på sig fast dt duggregnade bara). åt mat. skrattade. såg på gymkanan (vi blev filmade). gick upp till vårat rum. va uppe till halv 3 och skrattade typ hela tiden. sov.

dag 5 fredag vaknade (fast först va dt bara jag som vaknade av mobilen så jag satte på en låt och då vaknade alla) flyttade hästar. åt frukost. packade. red ut. hade galoppdueller i galoppbacken. föräldrarna kom. vi åt lunch. fixade hästarna. åt tårta. hade uppvisning. red ärevarv. ställde upp oss och sjöng. red ett till ärevarv. tog bort alla blommor och flätor från hästarna. tog ut hästarna. hämtade sakerna. sa hejdå till alla. åkte hem.
image5image6

gymkhanalagen (vi röker gräs i mitt lag)

Kommentarer
Postat av: Luigi

Vad fina hästarna måste ha blivit om de blev blommade och flätade!

2007-06-24 @ 16:33:24
URL: http://testingtorsdag.blogg.se/tonyochluigi
Postat av: Luigi

Vad är gymkanalagen?
Och Malin, jag sa ju att de hade ändrat lättmjölkspaketen! Tji fick du!
Och nu behöver jag aldrig tvivla på mig själv igen!

2007-06-24 @ 16:38:14
URL: http://testingtorsdag.blogg.se/tonyochluigi
Postat av: Luigi

Har du rökt gräs!?
Är det verkligen gott!?

2007-06-24 @ 21:00:33
URL: http://testingtorsdag.blogg.se/tonyochluigi
Postat av: Lolle Mose Kolve Rump

Jag kom och tänka på en bilderbok som heter En kos dagbok som Beppe Wolgers har skrivit. Den är skriven lite som det där. Typ: Vaknade. Åt en svamp. Blev mjölkad. Åt lite gräs. Idisslade. Sen så rymmer hon ur hagen och blir rockstjärna, åker till månen och allt möjligt annat. Läste du den när du var liten? Jag gillade den då. De har visat den på Bolibompa förut också.

2007-06-25 @ 23:00:23
Postat av: Sara

Där är Lukka!! :D:D *peka*

2007-07-10 @ 15:27:26
URL: http://dreyra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0