biljetter bokade!, ridning och skolan

så! nu har jag bokat biljetter till timo räisänenkonserten på katalin den 2a maj!
det ska bli kul att gå på konsert igen! var ett tag sen. och timo har jag aldrig sett live förr. det ska bli kul! sara ska oxå dit (jag tänker låna hennes mamma för min pappa vill inte följa med på konsert :P) och så måste vi övertala linnea så att hon följer med hon också! :D

idag är det ridning. dressyr med gná (uttalas typ gnao). jag har inte lärt mig dressyrprogrammet än! HJÄLP! och så har jag bara ridit gná en gång tidigare. och då var det barbacka och vi travade inget... vi kommer säkert ha en liten tävling. jag kommer inte vinna.

skolan har varit rätt bra idag och igår (och dom andra dagarna den här veckan me). vi har börjat med flera nya saker. på svenskan har vi gjort egna arbeten där vi ska lägga upp en muntlig redovisning inför klassen. jag har redan kommit på hur jag ska göra och har redan skrivit ner mina stödord. nu gäller det bara att öva! jag ska redovisa om shakespear.

igår på SOn började vi med att vi skulle spela in som ett tvprogramm (vi reser i tiden) i olika grupper. min grupp har spinning jenny och vi ska intervjua den dom gjort spinning jenny och en av dom som tog sönder spinning jenny. imorron ska vi fråga om vi får filma med filmkamera och sen visa på tvn isf att spela upp som en teater. min grupp består av jag, jenny, erik och bauan. erik sa så roliga svar på frågorna så att vi började skratta och jenny skrattade så att hon grät och fick flera ggr gå in på toan och torka bort tårarna.

idag på engelskan började vi ett grupparbete om olika länder i storbritannien. jag, bauan, louise och rebecca fick skottland. vi hann inte göra så mkt. läraren sa ju att vi bara skulle planera så resten av tiden satt vi och tittade på bilder och pratade om en massa olika saker..

just nu lyssnar jag på: sixteen - timo räisänen
senaste saken jag åt: marabou daim <3

Kommentarer
Postat av: Maya

Hoppas du haft en bra dag!

2008-04-17 @ 15:30:18
URL: http://metrobloggen.se/mayas

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0