håltimme :D

hej!

idag efter 50 min i skolan (som vi inte ens gjorde nåt på. satt och läste lite i våra bänkböcker bara. fast vi pratade mest..) fick vi som hade spanska en lååååååååång håltimme :D :D :D ingen spanska+ ingen engelska+ lunch = bästa skoldagen på hur länge som helst! dessutom var det varmt (fast inte på morgonen. då var det runt 0 och det första jag gjorde när jag gick ut var att nästan halka på en isfläck). vårväder!

jag, martin, ellan och juss gick först till konsum när vi fick reda på att vi hade håltimme. martin skulle fylla på sitt kort på mobilen. sen hade vi tänkt gå hem till honom men så fick nån av oss en annan idé! vi åkte till stan! smarta som vi var trodde vi att det skulle gå fort att komma till stan, skolan hade ju redan börjat! men tydligen hade inte gymnasieskolorna börjat.. det klev på folk på alla busshållplatser och det klev även på en hel dagisgrupp på bussen! efter ett tag kom vi iaf till stan som tur var.
vi gick till mcdonalds. tänkte köpa chickenburgare men så hade dom slutat med det! mc donaldsstrejk är det som gäller nu. det var ju det ända goda som fanns där. vi gick till max istället och köpte varsin maxbox med chickennuggets. max är mkt bättra än mcdonalds på att fritera saker.
efter vi hade ätit gick vi till bussen. när vi gick förbi gant såg vi martins storasyster och var tvugna att prata lite med henne. sen gick vi till bussen och insåg att vi precis missat den. den stod vid ett stoppljus så vi sprang till nästa hållplats. fast när vi sprang tappade ellan sin plånbok och då slutade alla springa och vi missade bussen... fast nästa skulle komma 10-15 min senare så..
en liten händelse vid busshållplatsen.
en gammal tant (till mig): ska ni med buss nr 17?
jag: nej
tanten: men kan ni säga till när buss 17 kommer för jag ser inte så bra.
jag: martin! (han stod ute vid vägen) säg till när nr 17 kommer.
martin: okej. nu kommer 1an.
tanten: är det här min buss?
vi: nej
martin: och nu kommer buss 14 oxå.
tanten: ska jag på nu?
josefin: nej, det här är buss 1 och 14.
tanten: är det här buss 17? (tittar på 1an)
vi: nej!
tanten gick på buss nr 1.
hahahahah XD lite synd om henne var det faktiskt. fast sen såg vi att båda stannade i gottsunda. fast i olika delar :P

på bussen hade ellan jättekul. hon skulle berätta nåt och säga giraff men först råkade hon säga zebra och sen sa hon gebra. hahah XD
sen när vi kom tillbaka till skolan skulle hon berätta det för frida. och då råkade hon säga ziraff istället XD haha ellan är lättroad.

våra pussel som vi fått i maxboxarna var ganska populära... fast först fick man tvinga folk lägga dem. jag la ut alla bitar på matildas bänk.
jag: matilda, lägg det här pusslet.
matilda: nej jag kan inte
jag: dte är gjort för 2åringar. lägg nu.
matilda: jag kan inte..
jag: men det är för 2åringar. lägg!
´
jag gick därifrån ett litet tag och matilda la sakta pusslet som det skulle vara. haha jag är ganska bra på det här att tvinga folk att göra saker ;)

Kommentarer
Postat av: Sofia

Stackars tanten!
Såg du förresten Malin att du har vunnit ett fint pris i min rebustävling? Du har det i alla fall.

2008-04-16 @ 18:26:18
URL: http://slinky.blogg.se
Postat av: ellaaan

HAHAHAHA så jäävla kul när jag skrek ockso x]]sen cheebra ;D

2008-04-17 @ 20:43:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0