ridning, prov och vandring i skogen

hej!

i torsdags hade jag ridning. vi hoppade :D och vi var bara 4 st :D perfekt antal för hoppning. om vi hade vart fler skulle det nog blivit lite trångt. jag red naela min favorit <3 fast hon blir faktiskt lite sämre och sämre ju längre hon går i ridskolan. det är synd. när hon kom till (eller tillbaka till borde man nog säga) agersta var hon perfekt. vi hade iaf hoppning och vi avslutade med en liten hopptävling. 5 hinder, dom högsta på ca 50 cm. mkt svängar för hindrerna sod i ett sick-sack mönster i mitten av ridbanan. min tid blev 32 sek nånting tror jag. kom 2a. gabriella kom 1a (29 sek) med skuggi och skuggi gillade verkligen att hoppa och gabriella gillar fart. jag tjänade verkligen tid på mina svängar. gabriella galopperade mest och tog riktigt stora svängar. för mig var det mest trav och snabba svängar. naela är inte så pigg..

igår (fredag) i skolan hade vi so-prov direkt. jag hade inte tränat så mkt , bara läst igenom texten 3-4 ggr. sen var våran solärare dum och tog med en massa saker som inte stod i boken (han hade bara sagt att vi skulle läsa i boken). och han tog även med saker som vi inte ens skrivit upp. sånt som han har berättat. som om man lyssnar så noga när han berättar saker för han pratar i typ 40 min utan uppehåll och det är inte intressant heller. man kanske lyssnar dom första 4 minutrarna. provet gick iaf dålig för mig..

sen på kvällen var det nattvandring med konfan. i järlåsa så det fanns folk där från järlåsa och vänge oxå (tror jag att dom var från iaf). först var det meningen att vi skulle gå i grupperna vi var på lägret men det var så några som kom så vi fick göra egna grupper. min grupp var: jag, becci, frida, bella, maria, oscar och rickard. och som ledare hade vi jenny och jessica. ganska rolig grupp hade jag iaf. först skulle man måla på en tygbit (dom skulle sen sy ihop det till ett stort lapptäcke) och äta. sen gick vi ut och gick i skogen. vi gick i typ 3,5 timmar. jag fick ont i fötterna och det regnade ett tag oxå. sen så fanns det en massa stationer oxå. dom var rätt tråkiga. sen när vi kom tilbaka var det gudstjänst i järlåsa kyrka. haha då var man så trött så man nästan somnade och det var typ bara dom vuxna som sjöng med i sångerna :P . när klockan var 2 åkte vi tillbaka hem till storvreta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0