vårstädning, köplista

igår var det vårstädning på vintergatsvägen. tråkigt. och pappa tvingade mig att varea med. fast efter jag gått med ett par pinnar till högen och sen krattat en grusväg och stig fick jag gå in igen.

idag har jag inte gjort så mkt. vaknade för en timme sen för att ELLAN smsade mig. det ska hon få igen för imorron i skolan ;)
försökte somna om men det gick inte så jag valde att gå upp. testade några byxor som jag fick för typ 2 år sen. (miss sixtyjeans som jag inte använt på typ ett år. dom är snygga men jag ramlade på 
cykeln förut när jag 
hade dom på mig så det blev ett stort hål på knät)  hahaha det var fett svårt att komma i dom men det gick. fast jag ser fet ut i dom :/ . jag måste få bort lite fett. tips? 

sen kom jag även på ett par saker jag måste/vill köpa:
  • sommar skor (ca 2 par fina sommarskor som man inte får skavsår av)
  • shorts (både snygga shorts och "vanliga" shorts som man har när man bara är hemma och slappar eller som man har när man typ spelar fotboll eller nåt)
  • t-shirtar och linnen (kan man inte få för många av. och jag har inte så många så det vill jag köpa!)
  • svarta/vita linnen med smala band (som man kan ha under typ allt)
  • väska
  • jeans! (alla mina är typ försmå eller har stra hål i sig.)
  • ny mobil (men jag ska få mammas nyaste för hon ska få en ny)
  • brolles skiva (eller så laddar jag ner den från piratebay när nån lägger ut den där)
  • biljetter till gatufesten (innan pappa ångrar sig!) (fast dom köper man på internet, inte på stan.)
sen kommer jag säkert på en massa andra saker oxå. nån som vill till stan med mig när jag ska shoppa? annars drar jag nog med mig mamma men hon kommer
vägra köpa allt det här till mig för hon säger att jag radan har så mkt kläder men det har jag inte. 

och sen så vägrar hon ge mig mitt barnbidrag. nån som vet hur man får sina föräldrar att ge en 
sitt barnbidrag? det hjälper inte att säga att alla andra får sina barnbidrag...

Kommentarer
Postat av: Sofia

Du kan ju testa att hota med någonting. Typ: Jag lägger en massa insekter i din säng när du sover om jag inte får mitt barnbidrag. Eller: Du får inga julklappar eller födelsedagspresenter av mig om jag inte får mitt barnbidrag. Eller: Jag kletar smör överallt om jag inte får mitt barnbidrag. Det kanske funkar?

2008-04-22 @ 16:56:21
URL: http://slinky.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0