besök på skrapan, stan, hemma, skolan, hemma

dagen idag då:

Åkte till lundellska skolan. Jag, Lollo och Josefin gick av vid rosendal. haha vi kanske borde bytt buss i stan? aja, en liten promenad blev det. inte så farligt ändå. Man fick ju se lite ställen som man aldrig är på.

När vi kom in på lundellska så fick vi lite papper direkt. nån sa åt oss att gå ner en trappa och det gjorde vi och där pratade vi med några lärare och fick papper.
Hon som stod vid natur sa att naturlinjerna är skolans svåraste, att det inte bara går att glida igenom gymnasieåren utan att plugga ordentligt. haha ojdå. men nån gång måste jag ju börja plugga mer ändå. Det verkade ändå rätt roligt med mediadelen. och man kombinerar ju natur och media i naturmedia så det blir nog bra. jag ska nog söka det.
Skolan var för övrigt rätt stor. 800 elever trr jag att det var och det känndes som om man gick runt i cirklar och uppåt fast man inte alls gjorde det. och allt såg likadnat ut överallt. haha jag skulle aldrig lära mig att hitta där. Det verkade iaf vara rätt bra lärare och så. Sen fick vi lite mer info om skolan och alla linjerna. och bara för att vi lyssnade på det (ca 20 min) fick vi varsin bulle och festis :D

Sen åkte vi in till stan. Vi gick runt där i kanske en timme innan jag tog bussen hem till mig. Jag åt mat, sov och tittade lite på tv. sen var det bara att gå till bussen och åka till skolan.

Vi hade halvklass svenska vilket var väldigt lugnt. jag skrev klart min novell och sen läste jag bänkboken. höll nästan på att somna. var hur trött som helst.

Sen NO. Vi gjorde nåt expriment med litium. Rätt kul att inte bara sitta stilla så det avr helt okej. Och vi fick ha snygga skyddsglasögon på oss ;) . Och så råkade jag andas in vätgas x) . Sen slutade vi.

Jag måste göra min SO nu fast jag orkar inte. kladden om hur allt ska vara skulle avra klart idag. jag försökte arbeta lite på bussen men kom på att jag saknade fakta. jag har ingen skrivare hemma så jag kan inte skriva ut fakta heller. Och jag har inte word på den här datorn. kul va? Så jag kan inte göra min SO uppsats och Lottie kommer få damp. Men jag orkar inte arbeta mer nu. jag är trött.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0