en vecka och en dag kvar till jul nu! :D

skön skoldag idag :D
haha dagen började såklart med att jag lyssnad epå musikhjälpen på bussen till skolan. jag är nästen beroende!

läsning
spanska
musik
engelska
lunch
so

på spanskan var vi utan lärare nästan hela lektionen igen eftersom hon snackade med folk. fast den här gången arbetade vi faktiskt lite.

sen när vi skulle ah musik öppnade musikläraren dörren och sa åt oss att komma in i musiksalen 10 min efter lektionen skulle börjat. sen så sa han att vi inte skulle ha nån musik utan vi skulle flytta alla högtalare, micka, instrument, ljudanläggningen och allt sånt till scenen i matsalen. för första gången på de här åren på ärentunaskolan fick vi åka hiss i skolan. hahah det gjorde så att alla ville ta de tyngsta sakerna så man fick åka hissen XD. det blev några vändor fram och tillbaka och vi fick dit nästan alla saker fanns typ nån liten sak kvar sen när våran lektion var slut.

på engelskan såg vi på film. The Hook. peter pan har blivit vuxen och glömt allt som hände när han var liten. det jag inte fattar är hur han som var i det där landet man alltid är barn har kunnat bli vuxen. vi såginte så mkt utav filmen men jag kanske får reda på det sen :P

sen lunch. några lärare på min skola stod uppe på scenen och spelade jullåtar fast de gjorde lite rockigare versioner. de var mkt bättre förra året men det kanske var för att den som sjöng bäst inte var med det här året.

på SOn fortsatte vi kolla på pianisten. bra film. men hemsk. väldigt hemsk. man är ju nära till tårarna hela tiden. och killarna är okänsliga och skrattar hela tiden -.-



sen efter skolan åkte jag till stan. lollo och ellan skulle oxå till stan så vi åkte dit tillsammans. sen så fikade vi på donken och gick runt lite. vid 3 dissade jag dom och var med linnea istället. vi gick runt lite och jag köpte julklapp till mamma och lovisa. bara farmor kavr nu. vad ska ajg ge till henne?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0