Hemma igen efter en riktigt bra jul!

Så nu är jag hemma igen. Julen har varit riktigt bra iår, trots att man saknade lite julkänsla. Men vafan, jag hade ingen julkänsla förra året heller så jag är van ;). För en gång skull fickl jag det jag önskade mig. I alla fall det jag önskade mig mest. Sånt gillar vi!

På julafton var jag, pappa och Oscar hos farmor. Vi åt julmat, såg kalle anka, delade ut julklappar, åt ännu mer och såg på tv. Vid nio på kvällen gick jag och oscar över till mormor och morfar (tar 5 - 10 min att gå mellan). Där fick vi julklappar av dom och de fick julklappar av oss. Sen fickade vi, skrapade trisslotter och såg på tv. Vid 11 tog tvprogrammet slut och vi gick tillbaka hem till farmor.

På juldagen vaknade vi hos farmor. Vi åt frukost och packade ihop våra saker. Sen lämnade pappa oss hos kusinerna (mamma var redan där) och så åkte han själv vidare hem. Hos kusihnerna spelade vi lite tvspel (minsta kusinen hade fått det nya guitar hero där man spelar som ett band så det spelade vi rätt mkt.), fick julklappar, tittade på tv och åt mat.

Sen på annandagen (idag) vaknade vi först hos kusinerna. Spelade lite tvspel och åt frukost. Sen packade vi ihop våra saker och åkte hem. Mamma lämnade av oss här hos pappa och åkte sedan hem till sig.


Julklapparna jag fick:

Av pappa: Kamera, kameraväska och minneskort till kameran

Av Oscar: Mamma Mia! dvdn, 2 nagellack

Av Farmor: Klocka, Gosedjur (en isbjörn utklädd tilll tomte tror jag att det var. jättesöt!) och pengar.

Av mormor och morfar: Pengar

Av mamma: iPodhögtalare, mascara

Av kusinerna, morbror och nettan: presentkort på gina tricot

Av Kristin: lilla boken med usla ursäkter

Av Felicia: En fin magnet som det stod "alla borde ha en lika underbar vän som dig" eller nåt sånt på

TACK! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0