julafton om en vecka :D

engelska
idrott
hk        tandläkaren
so
teater
no


vi började dagen slappt genom att fortsätta se på the hook. dålig film. jag sitter längst bak i klassrummet och har girlanger framför tvn hela tiden men orkade inte bry mig, jag satt mest bara och smsade hela lektionen.

på idrotten dansade vi. vi hann med väldigt mkt för att vara 40 min. väldigt rolig och jobbig lektion. första dansen gick ju ut på att man bara skulle springa en massa XD det är kul med dans på idrotten för nästan alla är ungefär lika bra på det :)  jag var smart nog att inte ha några skor på mig idag. inte så smart, vet inte hur många gånger jag blev trampad på fötterna. vi gick igenom nästan alla danser. rätt onödigt att gå igenom hej tomtegubbar eftersom man bara springer runt då. men vi fick även springa in till den andra delen av gympahallen där en annan klass höll på att dansa och så störde vi deras lektion. Haha fast när vi kom dit överröstade deras musik våran musik så det blev lite konstigt :P

sen var det hk. hkn började 10.10. jag skulle till tandläkaren 10.45. jag var med ca 15 min på hklektionen (gjorde ingening, gick mest runt och störde alla). sen gick jag iväg. Fast jag gick en omväg till centrum oxå för att jag skulle köpa godis och julmust att ha när vi skulle fika på solektionen.
sen när jag kom till tandläkaren borstade jag tänderna och gick sen och sa att jag var där. fick vänta ett tag och sen fick jag gå in i rummet. jag hade inga hål :D bara pyttelite tandsten som de tog bort. var klar innan 11.

sen kom jag tillbaka till hklektionen 11.10. då var nästan allt klart och vi skulle äta 11.20. så jag hjälpte till och dukade lite och sen åt vi. rotfrukter, kycklingspett tsatziki och kladdkaka. gott! fick även veta mitt betyg. vg. jag hade visst varit uppe på mvg men sen råkade jag säga förra veckan att jag inte ville jobba själv (bara för att det är tråkigt!) så bara för det får jag vg -.-  . det blir förresten mitt slutbetyg i hk. det här var min sista hklektion någonsin. lite sorgligt faktiskt.

sen var det dags för SO. vi såg klart på filmen. den var hemsk men de värsta scenerna såg vi nog igår faktiskt. huvudpersonen överlevde såklart. bara för att han kunde spela piano. haha sjukt va?

istället för svenska gick vi till matsalen för att se när 9f spelade upp en teater. den var bra faktiskt, min klass hade inte kunnat göra det bättre.

sen NO. gick igenom svar på några uppgifter vi gjort. sen skulle vi göra resten utav instuderingsuppgifterna samtidigt som det avr betygssnack. jag var nästan säker på att jag skulle få mvg i no eftersom min lärare skrev på omdömmet att jag låg på mvg och sen fick ajg mvg på provet. men så ska hon ändå ge mig vg! fan! och det är bara för att hon inte vill sänka mig nästa termin då vi får slutbetyg. om det här hade varit sista termine hade jag fått mvg. och hon ba "men ett starkt vg+ är väl inte så dåligt det heller" men jag ville ju ha mvg. och dessutom så syns det ju inte på betygen om det är vg+++++++ eller vg ------ . i matte får jag iaf mvg som vanligt. :)


sen slutade vi och jag åkte hem. lyssnade på långa versionen av when we were winning hela vägen hem. den är underbar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0