lucia och begravning

dagen började med att jag gick upp redan klockan 6! :O

vid halv åtta var jag vid skolan. hade ingen aning om vart jag skulle gå så jag smsade folk och fick reda på att jag skulle till fritidsgården. jag gick dit och träffade en massa folk och så böt jag om till lucialinne. sen fick vi glitter och ljus och sen var det dags att repa lite. vi gick inte igenom allt för det hann vi inte innan halva skolan kom och skulle titta på oss. Så vi fick skynda oss ut från matsalen och försöka hitta den man skulle gå med och sen tände vi ljusen och började sjunga. Det gick rätt bra ändå trots att vi aldrig tidigare hade övat på hela programmet. Det var inte så långt, en halvtimme kanske. Några småmissar här och där men annars gick det bra. Sern efter första uppträdandet gick vi och satte oss i fritidsgården och fick lussekatter, pepparkakor och saft. Sen skulle vi ställa upp igen för det var dags att lussa för andra halvan av skolan. Ljusen tändes och vi började gå in på scenen en andra gång. Det andra framträdandet sjöng vi nog liiiite bättre på och gjorde inte lika många missar. men missarna vi gjorde märktes mer. Som i andra versen i staffansvisan sjöng bara musikläraren för killarna hade glömt bort vad de skulle sjunga. och då sjöng vi inte den tredje versen bara för det X) . sen när allt var slut gick vi till fritidsgården igen och böt om till vanliga kläder. jag ringde pappa och han kom och hämtade mig.

Sen kom jag hem och böt om till begravningskläderna. Tittade lite på tv och sen åkte vi iväg. Jag, pappa och oscar stannade och åt på mcdonalds på vägen. Sen kom pappa på att i var typ 40 min för tidiga så vi körde runt i hela morgongåva (pappa bodde där när han var liten så han pekade på en massa hus och berättade saker -.-) Sen var vi fortfarande lite tidiga så vi körde runt lite i heby också X) . vi kom fram till farmor typ 5 min innan vi skulle avra där. Sen efter några min kom även min faster, hennes sambo och mina kusiner. Vi hälsade på varandra (har inte träffat kusinerna sen ett och ett halvt år sen fast jag träffade dom knappt då så sist jag träffade dom ordentligt var julen för 4 år sen) och sen satte vi oss i vardagsrummet. Farmor berättade hur allt skulle gå till när vi kom till kyrkan och sen åkte vi.

Vi satte oss längst fram (eller, jag, oscar och philip fick inte plats på första raden så vi satt på andra ) och sen efter ett litet tag började allt. Prästen hade ett jättefint tal (eller vad man nu ska kalla det) om farfar. jag satt ju där såklart och grät och det var lite roligt för man skulle typ sjunga en psalm precis efter det där "talet" och ingen utav oss där längst fram sjöng utan jag hörde bara att alla satt och snörvlade. Sen var det lite fler saker som bl.a. så gick vi fram och la blommor på kistan och sånt.

sen efetr allt gick jag, oscar, mina kusiner, mamma, mina kusiners pappa och min fasters sambo till församlingsgården eller vad det nu heter. vi skulle äta där. och sen efter några minuter kom alla andra och vi skulle såklart vara artiga och hälsa på alla. haha typ alla frågade om jag var olle eller katarinas barn :P eller, de flesta gissade och eftersom de hälsade på mig näst sist så gissade nästan alla rätt :P .
sen satte vi oss vid bordet och åt mat och pratade i några timmar. jag var absolut yngst av alla som var där. jag satt mittemot en av pappas kusiner. vi kom på att hans barn är mina sysslingar. vi är smarta.
sen efter några timmar gick alla hem och vi åkte hem till farmor.

där satt vi och snackade i typ en timme och sen åkte vi hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0