alla hjärtans dag

okej nu är jag lite efter men jag har inte hunnit sitta vid datorn på jättelänge! nu tänkte jag iaf berätta lite om alla hjärtans dag.

Första skola. Helt okej skoldag. Profiltid (fast jag satt mest och pratade då), läste bara på svenskan, Lunch tidigt (jag älskar när det är tidig lunch!), lekte lekar på idrotten och sen plockade vi fram bänkar och madrasser till talangjakten, läxförhör på engelskan och sen talangjakt. 

Innan engelskan började kastade jag, erik, martin och frida ut ellan genom fönstret. Det var kul! Ellan blev lite sur men sånt får man ta ibland ;)

Talangjakten var kort. Väldigt kort. Bara 4 nummer. Rätt person vann.

efter talangjakten så hade inte jag nåt att göra och det var 50 min kvar tills min buss skulle gå så jag följde med ellan, frida , erik och martin till palmen och köpte godis. på vägen dit blev första frida puttad så hon ramlade och sen blev ellan puttad och så drog hon med sig erik i fallet oxå :P

Sen när jag kom hem så satte jag mig vid datorn ett litet tag (fast jag orkade inte skriva blogg då) och sen böt jag om till ridkläder och åkte till agersta. När jag kom in i stallet var bara signe där. Jag kollade på whiteboarden och såg att vi bara skulle vara 3 st och att jag skulel rida ylva igen. Jag tog och borstade Ylva och sen så sadlade jag och signe våra hästar. Sen väntade vi nån minut på att Gabriella skulle komma och när klockan var halv så kom hon. Hon hade missat bussen eller nåt sånt. Hon skyndade sig att byta om och sadla sin häst och vi andra gick till ridbanan och började värma upp. Det blåste väldigt mkt och det var även lite snö i luften så när man red i motvind så kunde man inte se nåt. fast sen efter ett tag slutade det att blåsa. Det gick jättebra på ridlektionen och det var kul att bara vara 3. Jag jobbade på väldigt mkt och har träningsvärk i rumpa och ben nu 2 dagar efter. Ylva var anfådd och svettig när lektionen var slut. och on som skulle gå ett pass till sen efter...

Efter ridlektionen lämnade jag som sagt ylva till en annan och så stod jag i stallet ett tag och pratade med signe och gabriella. Sen sklle dom åka och jag blev själv med hästarna. Jag stod och myste med dom ett tag ända tills några andra kom. då gick jag in och åt mina mackor och fotade lite. sen kollade jag lite när dom red och så.. Efter ett långt tag kom jag på hur man satte igång dvdn så jag såg på nån tävlingsfilm med många fina islandshästar. kvart i 8 kom mamma och hämtade mig.


min alla hjärtans dag var bra. hur var din alla hjärtans dag? kommentera!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0