lördag + söndag

Hej!

Igår eftermiddag åkte jag till stan ett litet tag. Sara ville köpa en bok och jag satt ju bara här hemma och hade tråkigt så jag åkte självklart med henne till stan. Jag åkte hem så att jag var hemma klockan 6. för första gången på länge höll jag tiden som pappa sa till mig (jag brukar alltid missa bussen när jag ska hem). Därför kände jag mig lite duktig. När jag var på stan köpte jag choklad. Jag var väldigt sugen på choklad så jag köpte 5 st euro shopper choklad. 5 x 100g choklad = 500g choklad. Det är ett halvt kilo. Men nu har jag choklad så att det räcker ett tag iaf. Jag köpte även skivan Prayer for the weekend med the ark. Jag är nog den ända som gillar the ark som inte redan hade köpt den men ajg är väldigt snål av mig och jag hade redan alla låtarna på datorn. Det ända som händer när jag köper en skiva är att jag lägger in låtarna på datorn och sen ligger bara skivan på mitt rum. Fast nu kostade den bara 99kr och det är alltid bra att ha skivan om det skulle hända nåt med datorn (fast då skulle jag bara kunna säga till mina kompisar att skicka låtarna till mig men det är alltid kul att ha en fysik skiva) så jag köpte den.

Sen klockan 8 igår kväll började melodifestivalen. Luuk är alltid rolig och det gillar jag. Skämt som "Brandur skulle egentligen blivit brandman på färöarna, inte pga hans namn utan för att han har släkt där" haha sånna dåliga skämt skrattar jag åt. Fast Björn Gustavsson var ännu roligare än Luuk. Björn Gustavsson är bra pausunderhållning. Fast den andra pausunderhållningen var tråkig. Några som dansar balett till någon tråkig låt är inte så roligt att se på i melodifestivalen. (Fast annars kan det vara kul att titta på dans. Men jag tycker inte att balett och melodifestivalen passar bra ihop.) Av artisterna tyckte jag att E-type och the poodles var bäst. Tyvärr gick dom bara vidare till andra chansen. Christer sjögren och Amy Diamond gick direkt till final. Chriser Sjögren var nog den som jag tyckte var sämst igår. I alla fall en av dom sämsta. Jag gillar inte Amy så mkt heller den här låten var iaf bättre än vad hennes andra låtar är.


idag (söndag)

Idag vaknade jag klockan halv 10 och tittade på klockan. När jag såg vad klockan var skyndade jag mig upp ur sängen. Jag skulle ju vara i kyrkan en och en halv timme senare och jag måste hinna äta frukost och fixa mig lite först! Varför hade inte pappa väckt mig? Jag hann iaf äta och fixa mig och det sista jag gjorde innan jag lämnade huset var att smsa en massa folk och fråga om dom skulle till kyrkan. Fast ingen annan skulle det så jag fick sitta där i kyrkan själv bland en massa främlingar. Gudstjänsten var kortare än vad den brukar och det var bra (den brukar vara på runt en timme lång men idag var den bara 40 min). Prästen slutade gudstjänsten med att säga "det finns kaffe" . Sen efter det var det en som kom fram till mig och sa att det fanns saft också om jag ville ha. Fast jag ville inte ha eftersom det är inte så kul att sitta där och fika med en massa gammlingar. (fast det där sista sa ajg inte till honom.) och då sa han att det inte var vanliga, torra bullar utan att det var kex med ost. Det är ju mkt godare med bullar än kex med ost! (fast det sa jag inte heller. jag sa att jag var tvungen att komma hem direkt..)
 
När jag gick hem kom jag på att jag hade kameran med mig så jag tog en kort på lite olika saker.

Här är 2 av bilderna jag tog. Om ni vill se fler får ni kolla min bilddagbok...

image110
image111

Kommentarer
Postat av: Sofia

Jag vet vad bilderna föreställer!

2008-02-10 @ 15:01:44
URL: http://slinky.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0