måndag

Hej!

Idag har jag varit i skolan som vanligt. Jag fick tillbaka 3 läxförhör och prov idag. Det gick såhär :

·teknikläxförhör/prov (vet fortfarande inte vad det var. Läraren säger läxa, alla andra säger prov :P jag fick 40/40 :D den i min halva av klassen som fick näst bäst fick 38.

·svenskaprov 95/100. MVG. fick bäst av dom jag frågat.

·spanskaläxförhör. (det minst viktiga av dessa 3 saker.) tror att jag fick bäst poäng av dom i min spanskagrupp :D

 Idag på musiken fortsatte vi att spela I shut the sheriff. Den är dålig men jag börjar gilla den lite nu. Killarna i min halva av klassen ville spela reagge och låtarna vi valde ut var tydligen för svåra så vran musiklärare bestämmde att vi skulle spela den här låten. Gå in på youtube och lyssna på den om ni vill. Nu kan jag spela riffet och refrängen. Mer än det har vi inte gått igenom. Man spelar offbeat hela tiden och det är lite jobbigt. Jag spelar elgitarr just nu på lektionen för att ingen ville spela gitarr och för att visa att jag kan spela många saker (man måste ju tänka på betygen ;)) så valde jag att spela gitarr men jag ville inte spela vanlig gitarr så då blev det elgitarr. Remmen som sitter fast i gitarren var väldigt lång så när jag stod upp så var gitarren nästan nere vid knäna och mina armar räcker inte riktigt så långt så jag måste sitta ner för jag hann inte spänna om bandet.. Och det förstör ju känslan lite att spela elgitarr om man ska sitta ner när man spelar men men.. Idag spelade jag utan plektrum. Det var inte så smart för jag fick ont i tummen :P

nu ska jag gå och packa för ajg ska åka till mamma ikväll. hejdå!

dagens lärdom: jag KAN få bäst på ett prov som inte är matteprov. med lite tur så går det.
just nu lyssnar jag på: young love - moto boy

Kommentarer
Postat av: Sofia

En gång fick jag värsta blåsan på tummen av att ha spelat gitarr för mycket.

2008-02-12 @ 17:00:11
URL: http://slinky.blogg.se
Postat av: Ellie

Young Love

2008-02-12 @ 18:12:08
URL: http://blueberrytree2.blogg.se
Postat av: Ellie

Vart tog mitt hjärta vägen? :O
Young Love

2008-02-12 @ 18:12:42
URL: http://blueberrytree2.blogg.se
Postat av: Ellie

AH JAG KAN INTE GÖRA HJÄRTAN!!!

2008-02-12 @ 18:13:02
URL: http://blueberrytree2.blogg.se
Postat av: Emma

När jag spelade harpa fick jag nästan hård hud på tummarna och det sved alltid på musiken, för det hade vi dagen efter att jag hade harpa.

2008-02-18 @ 16:43:13
URL: http://gespa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0