moto boy konserten <3

hej!

nu tänkte jag skriva lite om konserten och vad som hände innan och efter...

slutade från skolan innan idrotten för att jag skulle hinna med tåget. åkte till stan och satt i 20 min och väntade på sara och hennes mamma. sen kom dom och vi satte oss på tåget. tåget var gammalt och får ut att komma från 40-talet. men det possetiva var att vi var ensama i våran vagn så vi kopplade in saras mp3 i mina högtalare och lyssnade på musik  :D . sen kom vi fram till sala där vi böt tåg till ett mkt snyggare tåg som var ifrån 2000-talet. vi lyssnade på musik ända tills vi kom till västerås. då klev det på så mkt folk att vi inte kunde lyssna längre.

när vi klev av tåget i eskilstuna visste vi inte riktigt vart vi skulle gå men jag såg en som jag kände igen från en konsert i sommras så vi följde efter henne.. fast vi kom inte så långt innan hon såg oss och frågade om vi skulle på moto boy konserten och sen så gick vi med henne. vi hittade jejja och några andra på pressbyrån och sen så gick vi runt i eskilstuna ett litet tag. sen åkte ungefär hälften av oss till ett vandrarhem och vi andra stannade i staden och gick runt.

efter några timmar gick vi till mcdonalds och åt. som vanligt innan en konsert var jag inte så hungrig men jag beställde en stor pommes och åt nästan allt själv. på mcdonalds var det även en liten kille som kastade pommes frites på oss och det var en annan kille som spottade på cornelia men hon kastade glass på honom då.

sen efter det så bestämmde vi oss att leta efter klubben. vi frågade några människor vart man skulle gå för att komma till raw bar och tillslut kom vi fram. men då hade dom inte öppnat än så vi bestämmde oss att gå tillbaka till mcdonalds och köpa glass för att fira jejjas percing som fyllde en månad. på väg till mcdonalds mötte vi dom andra som hade åkt till vandrarhemmet och några till. efter vi köpt glassarna gick vi tillbaka till klubben och jag vet inte vart alla glassarna tog vägen för helt plötsligt var vi bara 2 som höll i varsin glass. och jag ville inte hålla i min för jag frös om fingrarna så jag gav min glass till jejja men då råkade jag tappa den...

när vi kom tilllbaka till klubben så gick vi in och jag och sara var syskon för att vi skulle kunna komma in. sen satt vi på scenkanten och pratade och dansade lite på scengolvet i några timmar. plötsligt så såg jag oskar humlebo (moto boy) stå vid dörren. sen så gick han förbi oss på väg till backstage. sen väntade vi i yttligare nån timme.

ca klockan halv 12 kom moto boy ut och ställde sig på scenen och började spela och sjunga. det var magiskt. så fint. tog några bilder men inte så många. lät mest kameran ligga på scenen. haha roliga mellansnack hade han oxå.

sen efter konserten blev vi utslängda från klubben bara för att vi är under 18. så vi satte oss i sofforna som stod där utanför. efter ett tag satte jag mig på ett av borde istället för att jag skulle komma närmre dom andra. det var kallt. efter 40-45 minuter kom äntligen oskar ut. han ställde sig och pratade med några andra och ingen av oss ville gå fram och störa men efter ett tag så ropade vi " för det finns inget som, för det finns inget som, för det finns inget som MOTO BOY!" och då kom han fram till oss och ställde sig på soffan som var framför mig och började prata... vi pratade om allt möljligt med honom och tog några gruppbilder. efter 15-20 minuter fick alla varsin kram och sen gick han in igen.

sen efter det sa jag hejdå och kramade alla och satte mig i saras bil och åkte tillbaka mot uppsala..

det här var den roligaste dagen på länge. behövde verkligen det här! TACK!

Kommentarer
Postat av: Slinky

Malin, har du sett att du vann pris i gissa bilden-tävlingen?

2008-02-03 @ 17:43:01
URL: http://slinky.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0