onsdag och torsdag

onsdag:
först vara i skolan. hkprov sista timmen men vi hann med att baka semlor oxå :D semlorna var ganska små så vi åt varsin egen bulle oxå. och jag, viktor och jesper delade på lollos semla för den ville hon inte ha. så efter hemkunskapen så mådde jag nästan illa av att jag ätit så mkt. samma sak förra veckan då vi bakade kanelbullar. fast det är inte så mkt man äter eftersom man  t.ex bara fick ta 2 bullar och dom är ganska små men jag blir nog så här mätt bara för att dte är direkt efter maten.
sen efter hkn var det konfa. och när man kommer dit så sitter ju alla och äter mackor och jag är proppmätt. och becci tjatar på mig och säger att vi ska gå och hämta några mackor vi med... slapp dag på konfan iaf :) den nya prästen är mkt bättre än den förra! den förra var så tråkig och pratade om en massa tråkiga saker hela tiden. nu med den nya gör vi inte så mkt men det är ändå mindre stök.. det är bra :)
på väg hem efter konfan så möter jag maja som inte orkade gå på konfan men skulle dit och lämna en lapp. jag följer med henne tillbaka och sen så gick vi hem till henne. vi var där i ca en halvtimme och sen så gick vi tillbaka till kyrkan för det var askonsdagsmässa och eftersom vi måste samla på oss 12 gudstjänster till nån gång i maj så är det bra att gå så ofta man kan. så vi gick dit. på gudstjänsten fick vi ett kors av aska målat i pannan bara för att dte var askonsdag. jag tvättade bort mitt direkt efter gudstjänsten.
sen gick jag hemmåt och kom hem ca 19.45. då var jag hungrig för jag hade inte ätit nåt på länge. så det första jag gjorde när jag kom hem var att koka pasta :P


torsdag:
skola. svenskaprov på morgonen. trodde att jag skulle kunna allt men sen när jag fick provet var jag osäker på allt och jag vet MINST ett fel. och jag lovar att det säkert finns många fler fel.
sen var det idrott. vi körde indiansmyg och catch the flag. våran idrottslärare blev sur på oss... sen engelska. slapp lektion. 2 lag. en från varje lag skulle rita en kroppsdel och så skulle dom andra gissa vilken kroppsdel det var. läraren verkade vara på dom andras sida och sa hela tiden att dom sa först fast många i mitt lag sagt rätt långt innan. men mitt lag vann stort ändå så man ska ju inte klaga ;)

snart ska jag rida igen :D det kommer att vara kul! har inte ridit sen ridlägret och jag har inte varit på agersta sen november-december nån gång. så det kommer att bli riktigt kul att åka dit igen! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0