Ridning och Fredag

Hej!

Jag har kommit på att jag aldrig använder STOR bokstav när jag skriver här så nu tänkte jag försöka börja med det. Haha jag är sämst, jag vet, alla borde kunna skriva på datorn med stor bokstav i början av varje mening och när man ska skriva namn men av någon anledning brukar inte jag göra det. Och nu kom jag på varför. Det tar så otroligt mkt längre tid.
När skrev jag sist i bloggen? Juste det var i torsdags innan ridningen. Så jag kan väl berätta lite om hur ridningen gick då.

Såhär var det.
Jag kom dit en kvart 20 min innan jag skulle rida. lite sent enligt mig men pappa ville väl inte åka från jobbet tidigare. Läste på whiteboardtavlan vilken häst jag skulle rida. Ylva. En ny häst så jag gick fram till väggen där det är en bild på alla hästar och där det står lite om hästarna under bilden. Fux med bläs, 4-gångare som har lite svårt med tälten (inte bara lite skulle det senare visas), har gått på handikappridskola (jaha då är hon ganska lugn tänkte jag men det var hon inte ).
Ja, som ni kan läsa så var hon inte så lugn och ville inte skritta så mkt. Jag fick gå in på en liten volt hela tiden för att hon inte ville lugna ner sig. Men efter ett litet tag så slappnade jag av mer och då blev hon lite lugnare. sen när jag fick henne att skritta bra på spåret så ska vi trava. Och jag kunde inte få någon lugn trav på henne utan det var snabb trav hela tiden. Men senare så sa pappa att jag iaf hade finast trav av alla. Men jag har ju hellre en ful trav som jag kan arbeta med än en fin trav som jag inte kan få stopp på. Så det vara bara att gå in på en volt igen sen när vi skulle skritta och hon inte ville det...
Sen skulle vi tölta på ena långsidan och trava på den andra. traven gick faktiskt bra då och jag fick ner henne till skritt på kortsidan. Tölten fick jag arbeta väldigt mkt med och jag fick till den flera gånger men Ylva har inte riktigt lärt sig att tälta så det gick nästan snabbare att skritta. Så sakta gick det. Men efter ett par varv orkade hon inte tölta mer på den där långsidan (det är väldigt krävande för en häst som knappt kan tölta att tölta så mkt) så då började hon bråka lite så att hon kom förbi den där långsidan utan att tölta ett ända steg. Fast nästa gång vi kom till den långsidan så fick jag till tölten ganska bra så sen sa min ridlärare att jag fick trava på båda långsidorna istället för att Ylva hade varit så duktig som ändå hade töltat mkt för att vara hon.
Sen gjorde vi en massa andra övningar och sen så hade det gått en timme. Tyckte själv att det gick sådär men min ridlärare sa att jag hade jobbat jättebra och jag kanske borde vara rätt nöjd ändå för jag hade ju inte ridit på länge...


Fredag

På fredagen var det skola som vanligt. Fick tillbaka mitt SO-prov som var på nordens geografi. 41/47 på frågorna och 45/46 på kartan. Lite sur över det där felet på kartan för det var bara ett slarvfel. Jag hade omedvetet skrivit fel siffra på ett ställe. Klant. Sen på SOlektionen hade vi skriftligt läxförhör på histora. Såg inte att det fanns frågor på baksidan av pappret så det gick nog inte så bra.. Jag är dålig på SO. Det är bara geografin som går bra för mig där. Och eftersom vi har så lite geografi så har jag bara G i SO. Sen resten av lektionen jobbade jag på bra och gjorde klart uppgifterna för ett G.

Spanska. Test. Gick sådär. Jag är helt säker på att jag bara kommer att få G i spanska den här terminen. Spanska är svårt och jag var ju på gränsen till G förra terminen. Annars gick den lektionen rätt så bra. Nu får vi sitta vart vi vill igen. Tur. Jag vill verkligen inte sitta brevid den där tysta som jag satt brevid förut.

Lunch. Engelska.

NO. Vi skulle labba och göra ester. Jag jobbade med Jenny. När jag skulle lukta på våran blandning så stoppade jag typ ner näsan i bägaren och andades in djupt. Det skulle jag inte gjort för det var en väldigt stark lukt och jag fick en chock och så fick jag ont i näsan och en massa tårar i ögonen. Tips! Gör inte som jag!

Matte. Vi gick in i röd NO-sal och jobbade där istället för att det stank så mkt i grön sal. Första gången jag var inne i röd No-sal. Den var liten och ful. Och hade inte så många fönster. Vi fick tillbaka våra papper från mattetävlingen. Jag, Sara och Greta fick 6 poäng av 38. Dom bästa i våran klass fick 7 poäng. sen var det en grupp till i våran klass och dom fick 0p. Men sen så frågade jag min lärare varför jag bara fick 1p på en uppgift där Daniel och Jesper oxå fick 1 p fast jag hade skrivit mkt mer än dom. Jag hade gjort 4 eller 5 exempel och dom hade bara gjort ett. och då sa min ärare att jag kunde få mer poäng på den uppgiften och så skrev hon 3p på den istället så att vi fick 8 totalt och blev bäst i klassen.

Idrott. Spelade multiboll. Tråkigt

Kommentarer
Postat av: Sofia

Jag gillar röd NO-sal! Det är den vi alltid är i!
Och den är väl lika stor som de andra? Liten och MYSIG i så fall. (^_^)

2008-02-09 @ 12:42:07
URL: http://slinky.blogg.se
Postat av: Nbmjo

sofia; grön NO-sal är mkt större och ljusare! många fler fönsert och så! fast jag har ju bara varit i grön och lila NO-sal innan. blå och gul kanske är lite små och mörka som den röda salen.

2008-02-09 @ 12:53:56
Postat av: Lovisa

Hahaha, kom och tänka på när min kompis sniffade saltsyra, hon slängde sig på marken för att det gjorde så ont xD
Du ÄR bäst i din klass :D

2008-02-09 @ 13:07:14
URL: http://rosadjevul.blogg.se
Postat av: Sofia

Du har bytt design!
Men jag tycker fortfarande om den rosa som du hade först mest.

Jag har bara varit i röd och gul NO-sal tror jag.

2008-02-10 @ 11:05:16
URL: http://slinky.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0