31/1

HEJ!

rätt bra dag idag. skolan började med profiltid (=man får göra vad man vill i 50 min men man måste arbeta). jag fick reda på att vi hade engelskaglosor. smart att säga det till  mig då! fick tydligen glosorna på tisdagen när jag stod i matan. fick låna gretas bok och pricka för vilka glosor jag skulle ha och så övade jag på dom hela profiltiden. fast det var ju inte bara det jag gjorde. eftersom vi inte var så många inne i klassrummet så pratade vi som var kvar i klassrummet med varandra utan att lämna våra platser. rätt kul faktiskt.
 
20 min rast då jag och sara och greta diskuterade vårat klassfoto. sen gick vi ut från klassrummet och satte och pratade med en massa folk i klassen. på låg och mellanstadiet tyckte man att 20min rast var långt. man han alltid gjöra en massa saker på de där 20 minutrarna. nu hinner man knappt med nånting på 20 minuter. den ända rasten man hinner göra nåt på nu är lunchrasten men ibland (som t.ex på torsdagar) hinner man bara äta...

sen var det svenska. en tant från bibloteket kom odch gav böcker och berättade lite om nästan alla böckerna hon hade med sig. det var tråkigt men bättre än vanlig svenska lektion efterson vi nu håller på att skriva om daniel defoe och jonathan swift (2 kända författare) på svenskan. idag behövde vi bara sitta där och lyssna i en timme.

lunch.  kyckling och ris. gott. satt kvar länge och pratade och lekte med maten. sen gå till idrotten och byta om.

på idrotten så var det först uppvärmning (som måna och peter höll i). idioten (jag hatar verkligen idioten!) och spökboll. sen lekte vi en lek som heter älgjakt. mitt lag vann med 48 - 35. tror att båda lagen fuskade lite men dom andra fuskade mest ändå.. sen var det handboll. jag hatar handboll. det är inge kul! hårda bollar och det är aldrig nån som passar mig (höll i bollen kanske 2 ggr idag och det var inte på några viktiga ställen). jag förstår varför dom inte passar mig. jag har ingen bollkänsla alls.
sen dusch och byta om.

sen var det dags för engelska. läxförhör. gick sådär men med tanke på att jag fått reda på vilka glosor jag hade bara nån timme tidigare så gick det ganska bra. sen lyssna på nån text och sen översätta olika kroppsdelar från engelska till svenska = lätt.

sen var skoldagen slut. jag älskar torsdagar för vi slutar 13.10 :D


imorron är det moto boy konsert så då kommer jag inte skriva i bloggen. ni får vänta till på lördag. eller söndag. beror på om jag orkar skriva.

hejdå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0