mattetävling, styrka och rockbjörnar

hej!

denna skoldag började ganska slappt med 20 min läsning (fast då läste jag min soläxa istället)
sen var det ett långt so pass som inte var så jobbigt. muntligt läxförhör och sen korsord + frågor om norden. sen lite film om island.
5 min rast och sen spanska. läxförhör på de oregelbundna verben ser och estar. jag hade inte övat men kom ihåg nästan alla. sen fick vi se slutet av den filmen vi började se på vid höstlkovet förra terminen. hade glömt bort mkt men efter ett tag kom man in i filmen igen. filmen var konstig. den heter volver på spanska, att återvända på svenska. rekomenderas inte.
filmen tog slut 10 minuter innan vi skulle sluta så vi tog våra böcker och gick fort ut från klassrummet innan våran lärare kom tillbaka ;)

lunchen var äcklig. först så var det bara vi från spanskan som satt vid ett bord och så kom lollo från tyskan och satt vid oss och så gick några och dom från franskan kom. och sen kom även dom som var "matisar" (som alla lärare säger) och satt vid mitt bord och åt oxå. så jag satt kvar i matsalen länge idag.

efter lunchen var det mattetävling. frivilligt men eftersom jag har mvg i matte kände jag mig tvungen att vara med. man skulle jobba i grupp så jag jobbade tillsammans med greta och sara. man fick 2 papper med kluringar och så skulle man lösa dem. 2 timmar hade man på sig. vi hann inte göra klart alla för att dom var så svåra. och 2 timmars intnsivt matteräknande tar verkligen på krafterna. efter var jag helt röd i ansiktet och jag kunde inte tänka normalt.. :P

de som inte var med i mattetävlingen fick se på film...

sen efter tävlingen så var det bara att gå till idrotten. 50 minuterspass idag. först 10 minuters uppvärmning och sen styrka. det var jobbigt men ändå ganska kul. jag insåg att jag har några muskler iaf. (fast inte så många och starka...)
dusch och sen hem. var helt slut när jag kom hem. la mig på sängen och läste lite i en tidning samtidigt som jag skrev några sms. sara undrade vart jag var ;)




igår var sara, linnea och ellie på rockbjörnen. lovisa skulle oxå vara där men hon var för sjuk för att kunna åka dit. jag såg första timmen av rockbjörnen på internet men sen var jag tvungen att gå från datorn :(
fick avbryta mitt i takidas uppträdande..
(under denna timme såg jag jejja och några andra arkfans flera gånger bara för att dom stod så nära scenen. kul att se folk som man känner igen!)
smsade till sara, linnea och lovisa och så ringde sara. fast hon hörde inte avd jag sa.
the ark fick ett pris. årets bästa live-akt. dom är verkligen värda det priset!

S, E och L satt nära the ark och martin vinkade till dom. men dom fick aldrig träffa arken sen efter..

åh jag önskar verkligen att jag kunde varit på rockbjörnen men som vanligt får man ju inte göra nåt för mina föräldrar..



nu vill jag och sara åka till sthlm och se moto boy på debaser imorron men det är åldersgräns och vi har ingenstans att sova :(
vi vill även vara utanför tv4 i övermorron och se om vi kan träffa honom (han ska vara med i nyhetsmorgon på söndag klockan 9) men vi får inte åka iväg med tåget så tidigt på morgonen för saras pappa. så det slutar väl som vanligt. jag får sitta hemma...

Kommentarer
Postat av: Latex Sara

Du är inte den enda som får sitta hemma på Lördag söndag.

2008-01-25 @ 17:52:49
URL: http://dreyra.blogg.se
Postat av: Sofia

Vi fick också köra styrka på gympan igår. Jag svor väääääldigt mycket.

2008-01-26 @ 11:16:20
URL: http://slinky.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0