åland

igår åkte vi till åland och tillbaka. utan att tänka på det tog jag på mig dehär kläderna

haha det var inte förren pappa sa nåt om mitt linne jag kom på det :P (båtar på linnet och jag skulle ut och åka båt )

jag, pappa och oscar åkte tog husvagnen och åkte till grisslehamn. tyvärr var det fullt på campingen där så då åkte vi till kapellskär istället. vi parkerade husvagnen där vi ville att den skulle stå och ställde stolar utanför och tog en läsk.


sen gick vi till båten. när vi kom ombord gick vi direkt till buffékön. vi fick sitta vid samma bord som några ålänningar. de var rätt trevliga men vi pratade inte så mkt. sen närmade vi oss land så vi gick ut och tittade.


sen gick vi av för att vi ska kunna säga att vi varit på åland. och för att säga att vi varit utomlands iår ;) jag vill ju inte bryta det där 'minst en gång utomlands varje år sen jag var ett år'.

sen gick vi på båten igen. vi satte oss o baren och jag beställde en alkoholfri drink. man fick en svennering(?) ;)
 efter några omgångar vändtian mot pappa och oscar (oscar fuskade hela tiden) gick vi till taxfreen och shoppade lite. godiset är ju dyrare där än på land :o .

sen körde vi lite lufthockey. oscar vann ganska stort över mig, pappa vann över oscar 2 ggr och jag vann stort över pappa. ingen fattade hur det gick till, inte ens jag :P och pappa är inte en sån som ger sig mot sina barn.

sen gick vi av båten och till campingen. jag lyckades göra så att bära något. hur gick det till? på campingen fikade vi och jag hade tråkigt. jag borde tagit med mig en bok.



sen vaknade jag på morronen halv 8. det avr skitvarmt men jag kunde inte komma ner från sängen där jag låg för oscar låg under och jag skulle ha trampat på honom. så jag fick ligga där en timme tills de andra vaknade. jag svettades nästan ihjäl.
vi åt frukost och sen åkte vi hemmåt.

istället för att åka hem direkt åkte vi förbi max och åt där. sen gick jag in till stan och jag hittade typ inte. men jag såg domkyrkan så jag gick mot den och sen såg jag musikens hus. det tog ca 20 min att gå till stan.

jag gick in på åhlens och träffade linnea. vi gick runt stan ett tag och sen träffade vi sara. det här köpte jag:

ett svart linne på H&M 49:-
ett halsband på ur & penn 30:-
friis & company väska på holmlunds. det var en liten sak som saknades på den så jag fick den för 100:-
egentligen skulle den kostat 500 kr. och jag behövde en snygg väska., den jag köpte på H&M innan sundsvall är ful.

sen åkte jag hem. de har ingen ac på bussen så jag svettades ihjäl. värre än att vakna i husvagnen. mkt värre. sen missade jag min busshållplats men som tur är kan jag gå av 2 hållplatser senare. det är egentligen närmare mitt hus :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0