Sundsvall: FREDAGEN :D

så var det äntligen dags för the arkkonserten!
Pappa körde mig och kristin till stan klockan 9 på morgonen. Där träffade vi Sara. Vi satt i solen och spelade kort. Sen kom nån och sa att vi skulle flytta hela kön så då gjorde vi det. Kön hamnade nu i skuggan vilket var skönt. Felicia kom och satte sig hos oss. Sen gjorde vi inte så mkt. Sara och Kristin gick och köpte 2 skitlånga baugetter och skagenröra som man skulle doppa i. De köpte även godis :D .
Och där satt vi hela dagen. Felicia fick en filt av sina föräldrar så vi fick nåt att sitta på och MockaJulia kom till oss. Vi hade det rätt roligt där i kön även om det är jobbigt att sitta stilla i flera timmar. Som tur var hade vi med oss saker att dricka.
Vid 3 fick vi VIP-band bara för att vi hade suttit där så länge. VIP-banden skulle göra så att vi fick komma in före alla andra på området. Efter vi hade fått banden gick vi till mcdonalds och åt. Sen gick vi tillbaka till kön och satt där. När de började tömma området ställde vi oss i samma ordning som vi hade varit i tidigare. Tyvärr blev det många som hade kommit sent som stod hos sina kompisar ändå.
När det blev insläpp skulle de kolla väskorna (kolla efter alkohol) så man sprang in en och en vilket var ganska skönt ändå. När vi kom fram till staketet satte vi oss ner.

Sen började Jill Johnsson spela. Hon var tråkig.

När Jill var klar kom kristins föräldrar med en stor kartong som vi hade tänkt göra skyltar av. Fast det började regna precis när vi fick skylten så vi hade den som tak istället. Vi lät även några andra stå under den. Bl.a. Ina och Linn. De var snälla. Sen var det även några andra som stod under kartongen som inte var lika snälla för när det hade slutat regna försökte de ta våra platser vilken inte var så kul. Vi fick ungefär hälften så stora platser som vi hade i början.

Sen spelade Mando Diao. De var rätt bra.

Efter mando skrev vi en skylt;

efter regn kommer sol,
efter jill och mando kommer THE ARK!
det regnade...

hahah sämsta skylten :P . Kristin gjorde även en Jepson-skylt.

Sen kom The Ark ut på scenen. Det var extas! Konserten var helt underbar! Bästa konserten jag varit på! Trycket var enormt men jag vägrade släppa min plats. Felicia blev överlyft för att hon inte klarade trycket. Sara och Kristin gick bak nåt steg i slutet av konserten. De spelade Tell me this night is over! helt underbart. Fast jag kan inte gråta på konserter men om jag var en sån som kan gråta på konserter hade jag lätt gjort det då. Jag började nästan gråta. Och de spelade solitude! Och Patcholi! I calleth kom det även en massa gultkonfetti! jag fick damp och skrek! och jag kom inte på det förrän långt senare XD hahaha.
Tack för bästa konserten THE ARK! <3

Efter konserten ställde vi oss och väntade på the ark. En vakt kom (som vanligt) och sa att de hade gått men vi vägrade tro på honom. Efter ca en halvtimme kom Ola. Han var jätteglad och pratade lite om konserten. Han berättade att de hade velat ha en gong gong med sig på scenen och de hade tänk ta den från musikskolan men de hade tydligen inbrottslarm så det gick inte. Sen gick Ola och satte sig i en bil och åkte iväg.

Efter ett litet tag kom håkan hellström ut (han var med på scen under calleth you cometh I). vi pratade lite med honom. Han trodde att man skulle kunna komma ut där vi stod men en vakt hade stängt så det gick inte. Vi frågade honom om The Ark var kvar där inne och då sa han att Ola redan hade gått (men det visste vi ju redan). Vi sa åt honom att han skulle säga till de andra att komma ut men han skulle inte gå in igen för han ville till hotellet och sova. Haha han såg rätt trött ut. Han sa även hur bra låt calleth you caometh I är.

Ett litet tag senare tvingade alla våra föräldrar oss att gå. Samtidigt som vi gick hörde jag att en (som kom in backstage) sa till sina kompisar att bara jens och niklas var kvar på festen och att de andra hade gått. Jag tycker att det var lite elakt att gå ut en annan väg.

Jag och kristin åkte till campingen. Vi började nästan gråta i bilen. När vi kom till campingen var himlen fin (soluppgång) så vi började fota den. jag tog bilder med min mobil och det kommer ta lång tid innan jag får in bilderna på datorn för jag har bara sladd hos mamma och jag kommer inte vara där på länge.


bild från dagsbladet. jag sitter långt bak med kristins rosa solglasögon på mig.



mina bilder från konserten är sämst så jag laddar bara upp dehär :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0