bowling och stadsvandring med frågor

hej!

bowlingen var helt okej. jag körde med sara och greta. vi hann nästan köra 3 serier.

första gick dåligt för mig. sara vann den stort över mig och greta som var ganska jämna
andra gick bra för mig efter några omgångar. 4 spärrar i rad (!) jag vann den serien och tog då ledningen i den totala summan.
tredje serien gick skitdåligt. fast det blev nog en spärr iaf. sara gick om mig. vi hann inte köra klart den. 

så om man bara räknar med hela serier vann jag totalt. fast om man räknar alla slag så vann sara. av oss 3 alltså. sen fanns det ju många i klassen som var både bättre och sämre än oss.

sen lunch. jag, lollo, rebecca, jenny och några till orkade inte gå till stan så vi tog bussen. när vi kom till stan köpte vi varsin sallad och gick till stadsparken och satte oss vid ån. vi matade fåglarna ganska mkt eftersom salladen var väldigt stor. jag orkade äta ungefär halva.

sen samling vid stora torget. vi skulle gå stadsvandring. fick karta, papper med frågor och papper vi skulle svara på. frågorna var rätt svåra som t.ex. vilket årtal står det på den skylten, vilket av domkyrkans torn är det norra, vilket år dog dag hammarskjöld (då var man tvungen att leta upp hans grav på en stor kyrkogård...) eller vad har bibloteket för öppetider på lördagar. väldigt blandade frågor. och vi var tvugna att gå typ en mil (enligt gretas stegräknare på mobilen). och det var varmt. vi hade 2 timmar på oss och blev klara efter 1 och en halv. så då köpte vi något att dricka på hemköp.
mina fötter dog.

sen skulle vi ta bussen hem. det var väldigt varmt på bussen! typ 40 grader? mkt varmare än ute iaf.
jag var hemma ca 15.15.

bilder från dagen kommer kanske sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0