skola + klänningsjakt

hej!

solan idag var helt okej. nu på slutet gör vi typ inget utan sitter mest och slapper. har fått reda på betygen i spanska, matte och no idag. samma som förra terminen.
fast det där spanska VG:et var typ ett bra VG. inte som förra terminen då det avr svagt. VG+ å prov räddade mig fast sandra sa att hon hade skrivit till den nya spanskaläraren att jag "behöver pepp när det gäller muntligt". och sen så tycker jag alltid att det är lite roligt när man pratar med lärare bara såhär lärare och elev för dom säger lltid att det märks att jag gör läxorna. fast jag gör nästan aldrig läxorna! jag hatar att jobba med skolarbete hemma.
matte var som förra terminen ett MVG. nöjd som vanligt. kan man bli annat för ett MVG? starkt VG på NO. jag måste höja i 9an. asså det verkar inte som om jag kommer höja nåt betyg den här terminen :o  hoppas på att höja teknikbetyget till MVG efter teknik"proven". fick alla rätt på dom ju. sen kanske jag inte är så bra på att jobba :P och musik måste jag höjt mig i! hade ju bara G förra terminen men det kanske inte var så konstigt eftersom våran musiklärare är lat och satte G på alla elever...
lämnade in böcker i både matte, no, eneglska och so. nu har vi knappt några böcker kvar och imorron ska vi lämna ifrån oss skåpen. jag fattar inte när jag ska hinna tömma mitt skåp eftersom jag inte kan komma tidigare till skolan pga bussen. jag lämnade även ifrån mig busskortet idag. jag fick en lapp istället där det står att jag får åka buss gratis fram till 11 juni. hoppas det funkar att åka med det även på kvällarna. man kunde ju åka med busskortet på kvällarna...


efter skolan åkte jag iaf till stan för att köpa n klänning som jag provade i söndags. jag hade tänkt ha den på avslutningen. men när jag kommer fram till stan är klänningen slut! den fanns bara i svart (vill inte ha svart på avslutnngen) och i röd/orange (jag passar inte i den färgen). mitt glada humör sjönk ganska fort. hoppas de får in nya likadana snart. jag gick iaf runt lite i affären och efter ett tag såg jag att nån hade hängt tillbaka en vit sån länning jag ville ha! jag gick och kollade vilken storlek det avr på den. det var 42. och den storleken kan jag verkligen inte ha! så nu ska jag leta runt efter en annan klänning eller se om det kommer in nya sånna klännnignar som jag villl ha.

såhär såg den ut (testade i söndags men köpte inte då..) :

bilden är typ världens sämsta och jag står fult och var trött på bilden. och klänningen ser lite ful ut. men den skulle nog bli fin på avslutningen...



sen gick ajg och köpte en glass. man blir alltd gladare av glass :D sen åkte jag hem

Kommentarer
Postat av: Emma

Det var en fin klänning.

2008-06-04 @ 14:53:37
URL: http://gespa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0