fredag

hej!

igår skrev jag visst inget. igår var det iaf lugn dag i skolan fastän det var fredag (längsta skoldagen).

efter läsningen hade vi so. först albin (en liten frågesport som en lärare på skolan gör varje vecka). sen fick vi några papper om lätta europauppgifter. och så fick vi gå ut och sätta oss ute och göra dem. jag, lollo, frida, sara och greta satte oss på en betogplatta. har ingen aning om varför det finns en sån vid min skola. vi fick iaf vara ensamma och det var nog den platsen som det blåste mest på. fast det blåste nästan ingenting ändå. och jag hade jeans (uppvikta denna dag ) bara för att jag inte kunde hitta några bra shorts.
 
sen efter SO:n var det spanksa. vi spelade kubb hela lektionen. först spelade vi 8E mot 8F. (jag går i e.) 2 matcher. vi vann båda. (förvånade? nej ;) ) sen tyckte läraren att vi skulle köra killar mot tjejer. så då gjorde vi det. vi tjejer van båda matcherna :D vilket betyder att jag, ellan och josefin hade vunnit 4 av 4 kubbmatcher. vi är bäst :D

sen lunch. äcklig mat som vanligt. på rasten satt vi och solade lite.

sen efter det var det halvklass engelska. läraren och en elev i taget pratade betyg. alla andra gickj runt och pratade med varandra och gjorde typ inget. jag hann inte prata med läraren så när vi slutade lektionen så frågade jag om jag hade samma som förra terminen. det hade jag. i både svenska och engelska. alltså VG :)

sen halvklass matte. liten mattetävling. sen efter det, helklass i matte. fortsatte med mattetävlingen. jag fick sämre poäng än förra året. fast läraren sa att det var jättbra ändå... fick typ dubbelt så mkt poäng som de andra så :)

sen efter det idrott. ute i solen. våran idrottslärare var borta så vi hade idrott tillsammans med 8B. fast vi fick några allternativ att välja på vad vi skulle göra. jag (och mer än hälften av de i min klass) spelade volleyboll. jag är verkligen sämst på det. hahaha matilda och martin hade iaf väldigt roligt åt mina missar :P . sen på slutet sa janne att de laget som förlorade skulle få plocka undan nätet. och då blev det på allvar. och tjafs om bollen var ute eller inne. haha det var kul. och jag råkade bita rebecca i fingret. men man får skylla sig själv om man stoppar in fingrarna i min mun ;) haha. det var varmt ute. vi dog nästan av värmen.

sen gå hem. i jeans. VARMT! när jag kom hem böt jag om till bikini och solade nån timme. skönt. och mina ben hade faktiskt blivit lite brunare tror jag. hoppas att hela jag har blivit brunare. vi får se om mamma säger nåt när jag åker till henne på måndag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0