19/11

dagen började med att jag tröck på snoozeknappen på mobilen när jag skulle vakna. inte bra. även om jag bara vaknade 10 min senare än vanligt så stressade jag en massa. kom iaf fram till busshållplatsen innan bussen.

lång skoldag idag. känns som att en onsdag är flera dagar.

engelska
idrott
hk
so
svenska
matte

kul kul. inte.

idrotten hade vi gymnastik igen. usch jag är inte alls bra på det. fast nu är det bara den här veckan och sen en till vecka gymnastik innan vi börjar med dans. jag är sämsta på dans med men det är iaf mkt roligare än gymnastik.

på hkn fick vi tillbaka våra uppsatser. VG, jag skulle bara reflekterat mer så hade jag fått MVG.
vi gjorde iaf enchiladas och jordgubbspaj. jag jobbade med becci, erik och max. erik hade i för mkt mjöl när han skulle göra själva brödet så det blev kort och tjockt. lätt för mig då att fylla dom. men det gick iaf :) . vi var även tvugna att göra vaniljsåsen själva. inget pulver här inte. den blev väldigt rinnig, haha. pajen och jag och becci gjorde blev asgod.

på SOn började vi med ett nytt arbete. vi ska skriva en uppsats om ett i-land och ett u-land. minst 5 sidor, max 10 sidor. 5 sidor! det kommer aldrig gå. jag ska iaf skriva om japan och nigeria (vi hade 3 u-länder coh 3 i-länder att välja mellan). Lottie sa att hon tyckte att jag hade valt bra länder :).
det kommer iaf bli mkt tid i datasalen. sånt gillar vi! iofs så är lottie väldigt sträng så jag kommer nog inte kunna gå in på bloggen eller bdb på lektionerna men det är ändå mkt roligare att sitta i datasalen och hämta ut fakta än att sitta i klassrummet.


sen när jag kom hem (16.25 var jag hemma. det är sent och mörkt ute) började jag och mamam titta lite på mina gymnasiepapper. jag både vill och inte vill gå natur media på skrapan. vi kom fram till att det var mkt redovisa och hålla föredrag. sånt tycker jag ju inte om! men vi får se. det är kanske bra att lära sig sånt med.


Kommentarer
Postat av: kristin

Jag gjorde oxå jordgubbspaj på Hkn, fast igår då.. men endå coolt! haha och "det är ju en bra övning att göra egen vaniljsås" (så sa min lärare, eh... bra övning liksom? xD)

2008-11-19 @ 19:17:49
URL: http://kristinaronsson.blogg.se/
Postat av: felicia

Jag gör ett arbete om japan just nu :D kommer bli typ 6 sidor! du kan få det! XD

2008-11-20 @ 13:22:48
URL: http://foreverfelicia.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0