dubbelpass ridning :D

så hade jag ridning då. kom dit och såg att jag skulle rida molda. henne har jag aldrig ridit fört och ingen annan i min grupp har heller aldrig ridit henne. så det skulle bli lite spännande ;)
det avr iaf baar jag, sofia och annelie där först. roliga tjejer det där :D <3 sen kom linnea oxå (fast bara nån minut innan vi började) hon är den i min grupp jag ridit med längst men har aldrig pratat med henne :O

sen så började lektionen. när vi skulle hoppa upp kom sofie (ridläraren) fram till mig och frågade om jag hade ridit mola förut. och så sa hon att ,molda kunde vara bråkig och bocka rätt mkt för skänklarna. molda skulle vara en riktig bitch alltså.

det var hon.

hon bockade minst 50 ggr på den där timmen jag red henne. jag överdriver inte. shit, hon är verkligen helt knäpp :o så fort vi inte gjorde som hon ville började hon att bocka XD
jag höll mig kvar på hästryggen hela lektionen ändå :) haha jag tror att ända gången jag fickhenne att skritta ett helt varv var precis när lektionen tog slut.

sen var det bara in i stallet med molda. jag sa åt annelie och sofia att ta ut henne i hagen för hon skulle inte gå mer den kvällen.
sen avr det bara att ta skuggi och leda ut honom på ridbanan (han var redan sadlad och klar).

haah det avr lite skillnad sen när man skulle rida skuggi. från molda som är pigg och gör som hon vill till skuggi som är seg och väldigt kontrollerad.

svårtöltad var han oxå. typiskt mig att få svårtöltade hästar på lektioner med mycket tölt -.- men jag fick bra trav på honom och galoppen var helt underbar <3

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag red Atom. Spooky häst.

2008-11-07 @ 16:09:24
URL: http://dreyra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0