lite shopping med pappa

oscar skulle till boxningen och jag behövde köpa kläder som jag kan ha på begravningen. därför följde jag med när pappa oscar till boxningen. på vägen dit åt vi på mcdonalds :P sen lämnade vi oscar och jag och pappa åkte till gränby centrum.

jag trodde att det inte skulle gå att kunna hitta kläder till mig när pappa är med (han är ju sån där som bara ska in i affären och köpa det man ska ha och sen gå. det ska gärna vara över på mindre än 5 min). först tyckte han att de sakerna jag pekade på var "för mkt festkläder" eller för kort kjol eller nåt sånt :P men tillslut hittade vi en svart klänning till mig som var helt okej. jag behöver bara en kofta eller nåt att ha över men jag vet att jag har nån kavej eller nåt sånt hemma hos mamma. ska kolla om den passar ihop med klänningen eller om jag ska ut på jakt efter en svart kofta eller nåt sånt.
man vill ju vara rätt snyggt klädd ändå för hela den sidan av släkten kommer ju vara där och min fasters sambo äger en stor klädaffär så mina kusiner kommer säkert ha jättesnygga kläder på sig ^^.

sen gick vi runt lite på gränby centrum. den nya delen där har ju premiär imorron och nu var det invigning för de som var inbjudna vilket inte vi var. haha men åhléns har tjuvöppnat redan idag så in dit var vi och kollade. ska bli kul att gränby centrum blir större eftersom jag kan cykla dit från mamma utan problem och det kan vara skönt att åka dit om man inte orkar gå ute på stan när det är dåligt väder.
annars så var det kö in till ica kvantum bara för att de bjöd på tårta eller nåt sånt. hahaha såg lite kul ut.

sen åkte vi till ica maxi. jag tvingade med pappa in på siba först för att kolla på kameror. pekade ut de som jag tyckte verkade bra. fast jag tror ändå inte att jag får nån kamera i julklapp av pappa.

sen in på ica maxi och jag såg till så vi köpte dubbelt så mkt saker som vi behövde :D så som lite frukt, nötter, yoghurt (stavning?), lypsyl och chokladkalender.

sen hämtade vi oscar på boxningen. det var första gången jag var in dit och det stank svett och linement. tur att jag inte behövde vara där inne så länge :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0