ridning på ylva

superrolig ridning idag :D
fick inte rida naela tyvärr :/ men jag red ylva istället. som tur va rtöltade vi knappt nåt idag så det gick jättebra :D 
först hade vi en islänsk tävling som jag inte vet vad dn heter XD det är nåt konstigt islänskt namn Xd ahha man ska rida 3 varv på ovalbanan och visa hästen från dens bästa sida. gångarter väljer man själv men den ska gärna gå snabbt och se bra ut. och så ska det ju inte abar vara samma gångart hela tiden. det gick sådär för mig. galoppen var underbar men traven gick inte alls bra.
sen hade vi hoppning. det gick bra bara man såg till att driva på ordentligt över hindrerna och rama in hästen :P först var det bara några hinder vi hoppade och sen hoppade vi en bana. när vi hoppade banan gick det jättebra :D fast det var ingen tävling ;P
sen efter ridningen fick man pepparkakor och varm choklad om man ville. alla andra tog snabbt och sack sen iväg men jag och sofia (och hennes pappa och min mamma) satt där typ en halvtimme och pratade :)

synd att ridterminen är slut nu :( vi ses nästa år! <3


Kommentarer
Postat av: felicia

gaedingakeppni? :D

2008-11-13 @ 21:45:04
URL: http://foreverfelicia.bilddagboken.se
Postat av: malin

felicia: ja, juste, så heter det ;P har faktiskt aldrig sett det skrivet förr utan har bara hört folk säga det innan ;)

2008-11-14 @ 17:44:50
URL: http://mnablmijno.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0