fredag , skolan och lite annat

kom lite sent till spanskan idag pga bussen. börjar faktiskt tröttna på att komma 5 min sent flera dagar i veckan. aja, så farligt är det ändå inte. på spanskan hade vi läxförhör (gick inge bra :/ satt och gjorde kemi och matteläxorna i går kväll isf att träna spanska). sen så hade vi nån genomgång av en sak vi redan kan och sen lyssnade vi på låten "tengo la camisa negra" 2 ggr ;P

spanskan drog lite över tiden så man fick skynda lite till matten. shit va tråkigt det är med matte! och jag börjar komma efter lite. inte bra, jag måste ju jobba på ordentligt om jag ska hålla mitt mvg...

idrott. spelade badminton. jag och matilda spelade med varandra. vi är visst för många i klassen så halva lektionen gick typ ut på att sitta och kolla när de andra spelade. drygt.

lunch. jag var ashungrig men som vanligt var det äcklig mat. ingen som kan lära mattanterna vad som är gott? ingen keso fanns det idag heller :/

sen svenska. vi skulle träna på våra teatrar men det var bara jag och andrea från min grupp som var med på svenskan. vi frågade mari anne vad vi skulle göra och hon sa att vi skulle börja skriva novell men det orkade vi inte så vi läste egenom alla repliker en gång och sen gjorde vi typ ingenting. vi var några som satt och pratade resten av lektionen, mari anne var till och med med oss och pratade. hahah mari anne gillar verkligen inte 7orna på min skola XD
vi slutade en kvart tidigare än vad vi skulle och jag gick till bussen

på bussen öppnade jag kuvertet med mina omdömen som jag hade fått. trodde att jag skulle sänkt mig i typ allt men det stod rätt bra saker. det jag blev mest glad över är att jag ligger på MVG i NO. hade jag verkligen ingen aning om att jag gjorde :o och NO är ju 3 ämnen och det är ju bra, om jag får mvg i no höjer jag 3 betyg. resten såg helt okej ut. måste jobba på lite bättre i matten bara så jag inte sänker mig. får INTE få vg på nästa matteprov. spanskan trodfde jag att det skulle stå dålig på oxå men det var ju helt okej.
sammanfattningsvis kan jag säga att det stod rätt bra saker och de klagade inte lika mkt som förut på det muntliga. på nåt ställe stod det att jag kunde bli lite bättre muntligt men annars nämnde dom det inte så mkt.

sen när jag gick från bussen ringde pappa och frågade när han kunde hämta mig och oscar (vi är hos pappa över helgen). när jag sa att jag precis kom in genom dörren sa han att han bara skulle till gränby centrum och sen skulle han komma. fast sen kom jag och mamma på att jag behöver ha ny jacka och nya skor.
det där med nya skor är viktigt för min vänstersko jag har nu har ett stårt hål i hälen där det läcker in en massa vatten.
jag ringde pappa och sa att jag och oscar ville med till gränby (vi var ju även tvugna att köpa en födelsedagspresent till mamma som fyller år på måndag) och han kom och hämtade oss direkt.

jag hittade varken skor eller jacka på gränby (kanske för att jag redean har hittat den jackan jag vill ha i stan?) så vi körde hem oscar och sen åkte jag och pappa till skopunkten.

jag köpte 2 par skor. skönt med lite nytt och det behövdes verkligen.

på måndag (då både jag och pappa är lediga) ska vi åka in till stan och köpa den där jackan till mig.

oj, vilket långt inlägg det här blev :P och rubriken blev tråkig bara för att jag avr tvungan att gå och äta :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0