lucia, bild, no, snack med syon

läsning
engelska
svenska luciaträning
lunch
bild
matte/NO

vad ska man säga? luciaträningarna är inte så roliga som de skulle kunna vara. vi har väl sämsta musikläraren man kan ha och alla låtar är alldelles för ljusa. kan han inte bara sänka dom? då skulle alla klara av att sjunga starkare och allt skulle låta mkt bättre. och de som klarar av att sjunga så där ljust som låtarna går tvingar han att de ska sjunga överstämma så det blir ljust för dom med. jag lovar. alla vill att låtarna ska sänkas. aja, jag har iaf fattat varför luciatågen på den här skolan är så dåliga. det är för att alla låtar är för ljusa.

på bilden blev jag klar med min bild :) den ser lite konstig ut men jag orkar inte bry mig. de andra vid mitt bord satt hela lektionen och kollade på bilder våran nya bildlärare har gjort. de var asfina! och flera utav hennes bilder hade bl.a. sålts som julkort på gallerix.

på NOn så hade vi test nationellt no prov. eftersom det är första året med np på no så var det inget gammalt prov utan bara ett testprov som de skickade ut. och det var inte så långt heller. fast jag var och pratade med syon halva provtiden (det avr ju bara ett testprov och inget betyg skulle sättas på det) så jag hann inte göra hela. förresten så var det konstiga frågor och det gick inte alls bra för mig. hoppas att det riktiga provet vi får i maj är mkt lättare.

pratade emd syon ja... jag kan ju lätt säga att våran syo är jättekonstig och inte alls bra. jag hade ju lixom redan bestämmt mig för att jag kanske skulle gå natur media på lundellska och hon visste inte ens att det fanns. och hon visste inte heller vilka skolor det fanns nv på. borde man inte kunna sånt när man är syo? aja hon kollade bland sina papper iaf och det fanns flera skolor att välja på om man ville ha nv/nv. media var inte så bra att välja efersom det skulle jag kunna läsa in sen och det skulle avra lättare att läsa in media efteråt än att läsa in naturvetenskap efteråt. egentligen är jag ju inte så intresserad av nv men det är en bred linje och jag hatar so. men mitt förstahandsval är nog fortfarande natur media på lundellska. har iofs aldrig varit där och sett hur det ser ut. lundellska kanske är en skitdålig skola..
en bra sak jag fick ser var iaf vad medelpoängen bland de som kom in på nv på 4 skolor hade. jag ska ju lätt inte gå rosendal, de hade ett snitt på 285p. fast det är ju kommunens satsarskola.. resten ahde ett medel på ungefär 250 och det är väl där jag ligger(?).
fast det fanns inga uppgifter om vad det var för medelpoäng förra året på natur media. hoppas att det inte är så höga poäng. man vill ju inte känna sig osmartast i klassen.

sen när jag kom tillbaka till min NO lektion fick jag 5 min att skriva klart provet på och sen gick vi igenom svaren och pratade lite om hur frågorna var och så. haha det gick inte alls bra för mig. det avr mkt jag inte visste så jag bara gissade lite (iofs var många frågor så att man skulle gissa på).
sen efter det så fick man välja att räkna matte eller göra ett kemipapper. jag coh lollo valde kemipappret och hann precis bli klara :)




förresten så är lovisa den lilla saken i london nu! jag vill oxå! och jag stör mig på att inte kunna smsa henne :/

Kommentarer
Postat av: Slinky

Ooh! Det funderar jag också på att gå. NvMedia på lundellska alltså. Eller kanske Fyris eller Katte. Ska prata med syon den 12 dec.

2008-11-28 @ 16:03:55
URL: http://slinky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0