prao dag 3

jag kan väl börja berätta om dagen ända från början. haha. jag vaknade och hade drömt att jag skulle på BD konsert. tråkigt att vakna precis innan de skulle börja spela och inse att jag aldrig kommer se BD live.

aja, sen så åt jag frukost och fixade mig. tog bussen som gick en kvart innan den jag tog igår. ville ju inte komma försent idag igen.
när jag klev av bussen gick ajg ett varv runt willys bara för att jag inte skulle komma för tidigt ;) . haha.

sen gick jag till macken och böt om.

sen var det bara att gå ut och göra uterundan. usch va tråkig den är.

efter det packade jag upp en massa varor inne i kylen och sen packade jag upp cigg och snus. snusen skulle också vara inne i kylen så typ halva dagen var jag inne i kylen. kallt!

sen började jag plocka bort en massa sommarsaker (badbollar, handdukar osv..).
slutade mitt i och gick till mcdonalds för jag hade blivit riktigt hungrig (klockan var ett!). på väg in på mcdonalds gick jag in i en glasvägg. lyckat XD
efter jag hade ätit gick jag tillbaka till shell och fortsatte att plocka bort de där sommarsakerna. (de skulle ner i lådor.) sen var det bara att tejpa igen lådorna och skriva vad de innehöll.
sen skulle de ut till förrådet. det spöregnade och var kallt men jag gick ut i bara t-shirt första gången. sen andra gången var det en som sa åt mig att ta på en jacka så jag gjorde det.
men mitt hår blev blött och det droppade vatten från det ett litet tag efter XD

sen hjälpte jag till lite att plocka upp nya vintersaker (som bilskrapor, filtar osv.).

sen var det bara en halvtimme kvar och då sa danne att jag skulle hämta 13st 1,5 liters pepsi och ramlösaflaskor och fylla på i butiken.
då gick jag till lagret och tyckte att det såg så konstigt ut om jag drog ut bara 13 flaskor på en vagn så jag bar alla flaskorna på en gång. det var tungt ;) .
det tog bara 5 min och sen fick jag gå.
haha alla klagar på att jag jobbar för fort.
det här är några saker de sagt till mig: "det känns som om du jobbat här hela livet för du jobbar mycket snabbare än de som jobbar här" "det jobbet du gjort idag tar ungefär 3 dagar för en annan person att göra så du får gå hem" "du får sluta jobba så fort så du kan vara kvar till 3 nån dag". de har sagt en massa andra saker om att jag jobbar snabbt oxå. det vanligaste är iaf  "sluta jobba så snabbt" ;) .
haha fast en sak har jag lärt mig. på en mack finns det alltid nåt man kan göra. så det är kanske inte så smart att jobba så snabbt ändå ;)

förresten en till sak, idag nån gång på eftermiddagen böt de kod till lagret så jag kom inte in där. haha jag stod och tröck in den gamla koden typ 10ggr innan en kom på att han skulle säga till mig att det var en ny kod XD

sen när jag skulle hem var det först helt proppfullt på första bussen. haha vissa fick inte ens åka med för att det var så fullt. sen andra bussen var det rätt så fullt på men jag slapp stå iaf :)


Kommentarer
Postat av: Fridatanten

Svar: Nja... Hon kollade på sms:et, sa "Pff" och fortsatte ignorera mig, men efter en stund slutade hon ju ^^ HEhe!

2008-10-01 @ 23:15:55
URL: http://fridatanten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0