sista skoldagen den här veckan

kom dit på morronen och träffade juss och ellan vid skåpet.
vi gick till spanksan och efter 10-15 min fick vi reda på att vi hade håltimme för läraren var sjuk. vi hade kunnat få sovmorron men nej, de talar såklart inte om det för oss. vi (jag, ellan, juss och martin) satt mest och pratade hela håltimmen.

sen matte. man fick göra klart de geometriska formerna vi hade börjat med efter matteprovet vi hade för rätt så länge sen. jag hade ju redan gjort klart min men jag gjorde en ny för jag orkade inte räkna i boken. sen när jag var klar med den räknade jag i matteboken i ca en kvart (?).

sen idrott. konditions och styrketest. sen ska vi göra om alla sakerna i december och jämföra resultaten. man skulle spåringa en hinderbara 5 varv. jag tror nästan att alla som gjorde den samtidigt som mig (5-6st) sprang 4 varv. men jag vet inte riktigt, ingen varvade mig iaf (fast flera sprang om en gång) och jag var sist kvar så jag slutade när jag kom till stället jag började på. 5 min hade det tagit. i andra gruppen (som vi satt och tog tid på) sprang minst 3 st på över 5 min. aja, vi säger att jag sprang 5 varv iaf. helt slut var jag efter och då var det tillochmed vissa bitar jag gick.

sen styrka. 36 situps klarade jag (i takt till ett pipljud. när man tappade takten skulle man sluta). rygglyft behövde man inte göra till pipljudet men jag blev helt psykad av det och gjorde assnabbt. efter 42 st klarade jag inte av att hålla tempot längre. sen armhävningar till pipljudet. jag gjorde såklart på knä. 25 lyckades jag göra. jag har ingen kondition eller styrka alls. men jag var iaf lite nöjd över att det alltid var nån som fick lite sämre än mig. haha jag trodde jag skulle vara sämst i klassen på allt. sen så skulle man egentligen göra benböj till det där pipljudet men jag har ont i min vad (tror att jag råkade sträcka den igår eller nåt) så jag testade en benböj men det gjorde så ont så ajg struntade i den.
sen fick vi gå och duscha och sen efter idrotten har jag knappt kunnat gå för jag har ont i min vad :/

sen hade vi svenska. lottie som vikarie idag igen och hon är ju inte våran svenskalärare (hon är våran klassföreståndare och SOlärare. fast hon är även svenskalärare.) så vi fick göra albin (nutidsorienteringssak). vi gjorde i grupper och den här gången var vissa frågor assvåra. så då var det bara att chansa ;) sen när vi var klara med albin och hade rättat skulle vi säga våra teatergrupper tilll svenskn och vilka sidor vi skulle spela upp teater från och sen fick vi gå hem. 20 min tidigare än vanligt :D


Kommentarer
Postat av: Felicia :)

Idag på Baletten gjorde jag 100 situps i rad, plus att jag hade gjort 60st på idrotten idag också, om du ville veta ;)

2008-10-18 @ 00:53:52
URL: http://liiica.blogg.se/
Postat av: Slinky

Jag fick en spricka i armbågen på vårat sånt där test. Jag ramlade på en bom och landade konstigt. Fick sitta på sjukhuset i mer än 6 timmar. Drygt!

2008-10-19 @ 17:48:05
URL: http://slinky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0