skola och gymnasiemässa

skolan idag då.

först läsning (som vanligt)

sen engelska fast då hade vi svenska istället för vi hade bara 40 min lektion.

sen på svenskan hade vi engelskaprov. jag blev klar 5 min innan tiden var slut fast man fick sitta längre fick vi veta sen. provet gick väl sådär...

lunch. pannkakor. de var hårda och sega :S

sen bild. våran bildlärare var hemma och var typ sjuk(?) vi fick iaf inte veta vad det var eller om hon kommer komma tillbaka till skolan ens (det är våran klassföreståndare också så vi borde ju få veta vad det är!) om hon kommer tillbaka så gör hondet efter lovet. idag hade vi linda som vi hade som bildlärare i 7an. hon är mkt bättre än helena (bildläraren vi har nu) och astrid ( bildlärare för oss när vi gick i 8an). fast linda är lite läskig och har en massa konstiga regler men hon är snäll när man följer hennes regler. och hon sa att hon hade saknat oss och vi var hennes favoritklass förut men nu hade hon varit tvungen att skaffa en ny favoritklass bara för att hon inte har oss längre :o
vi fortsatte rita den där bokhyllan på bilden. tråkigt. och jag kom på att jag hade börjat rita på helt fel papper. men nu orkar jag inte byta.

sen matte. skulle ha 2 timmar men vi fick sluta en timme tidigare för att vi skulle på gymnasiemässa sen.

efter skolan åkte jag och lollo hem till henne (hon skjutsade mig på cykeln) och åt ett äpple och tog det lite lugnt. sen gick vi till bussen och åkte in till stan. när vi var på bussen klev även frida, andrea och ellan på.
när vi kom fram till stan gick vi till musikens hus och plockade på oss en massa papper och andra saker. det var fedt mkt folk så det avr trångt och varmt. haha vi tappade bort varandra ett par gånger (det är ju lite svårt att hålla ihop 5 st när man inte kan se varandra pga allt folk).
sen gick vi till katalin och kollade på privatskolorna. även där var det trångt men jag kan säga att alla där var mkt snällare och pratade mer med oss. i musikens hus var man själv vara tvungen att börja prata med alla men på katalin var det tvärt om.

nu har jag minst 100 papper att kolla igenom och bestämma mig för vad jag vill gå. finns ju några saker jag kan sortera bort direkt. förutom papper och kataloger fick jag bland annat: minst 8 pennor, 2 kondomer, en massa godis, ett äpple, 3 knappar, 4 klistermärken, 2 blommor, ett ballongdjur (han som gjorde det sa att det var en mördarget. haah ajg tyckte det såg ut som en råtta eller nåt XD) och en massa annat.

när vi hade kollat allt satte vi oss högst upp i musikens hus och snackade lite. vid 5 sa jag hejdå till dom andra och tog bussen hem :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0