kulturnatten 2008

kom till stan vid halv 4. träffade sara och så gick vi runt lite och kollade vad det var för saker som fanns. mkt folk :o
jag köpte en chokladmuffins och sara köpte kaffe. gick till parksnäckan och kollade om nåt skulle hända där. "insläpp 18.45" stod det på en lapp så vi valde att gå till musikens hus och leta upp sal D. hittade direkt, var inte alls svårt. sen gick vi runt lite till och hamnade till slut vid parksnäckan och väntade där i en halvtimme innan det blev insläpp.

när insläppet sprang sara och tog en plats längst fram. jag hämtade en filt (det avr kallt!) och satte mig brevid henne. efter ett tag kom även linnea och satte sig vid oss. längst fram i mitten satt vi.

sen brjade allsången. en som heter gabriel forss (han hade vunnit melodifestivalen! status på det) kom ut och sjöng en låt. och sen skulel vi sjunga nån allsångslåt.
vi sjunger fast vi inte alls kan texten. gabriel kommer fram med micken till sara.
sara blir tyst
linnea: men sjung då sara!
gabriel tar micken till linnea. hon blir tyst
han: men jag hörde ju att ni sjöng så fint nyss
tar micken till mig. jag drar upp min sjal över munnen.
han går vidare till andra
hahahahahhahahahahh det var kul XD hahahahah men vi kunde ju inte texten! sen kom han aldrig tillbaka med micken till oss.

suzzie tapper och sanna nielsen uppträdde oxå (sjöng 2 egna låtar var) och sjöng allsång. jag gillar inte suzzie tapper men hela allsångssaken var rätt kul faktiskt.

sen när det avr slut (21.15) gick vi direkt till musikens hus. på vägen dit började vi sjunga högt på en massa olika låtar. först sjöng jag och linnea "jag är en vampyr" och när vi gick förbi några sjöng de en mening XD fast de sjöng fel XD.  sen sjöng vi även en massa arklåtar. man hinner med rätt många låtar när man går mellan parksnäckan och musikens hus för det är rätt långt. många skratt blev det också.

nr vi kom fram till musikens hus var det lång kö. vi ställde oss längst bak fast kön gick rätt fort för alla var tvugna att blåsa i en sånhär sak de kollar om man är full med. och när vissa såg det försvann de. linnea ville inte följa med in för hon skulle upp tidigt idag så hon åkte hem.

när vi kom in hängde vi av jackorna i garderoben och gick sen och satte oss vid scenen.

efter en timme kom en hiphopare upp på scenen och jag fick se en av de sämsta konserter jag sett. jag gillar inte hiphop. haah det måste sett lite roligt ut att det var 4 tjejer (jag, sara och 2 till som jag inte känner) i mitten som inte hoppade eller nåt när alla andra gjorde det. hahaha.

sen kom MARKUS KRUNEGÅRD och började spela. han är så bra <3 haha det var lite fel på gitarren först men sen blev det bra. efter nån låt sa han även till att de skulle ändra en sak på ljudet för det lät så aukustiskt. ahn ville inte låta aukustiskt utan han ville låta som en rockstjärna. haha stackars markus. men ljudet ändrades och markus blev den rockstjärnan han ville va.
ljudet var faktiskt rätt dåligt ibland. eller det avr bra men ibland hördes knappt sången. men om man tänker på hela konsertern så var allt jättebra! måste se markus live igen nån gång!

efter konserten kollade vi hur man som artist skulle gå ut därifrån och insåg att han säkert skulle komma ut på utsidan direkt. vi gick till bussen och åkte hem till mig isället för att vara kvar. sara säger att hon ska ladda ner markus skiva (framsteg!). och hon tyckte att låten "maria och jag" var söt :D

underbar kväll var det! perfekt avslutning att se markus. han är bäst <3


Kommentarer
Postat av: kristin

låter riktigt kul!

ni skulle ju sjunga även fast ni inte kunde den, eller iaf skrika. :O

det hade jag gjort.

hahahahahaha (A)

2008-09-14 @ 17:15:21
URL: http://kristinaronsson.blogg.se/
Postat av: Anji

Haha, hade varit kul om ni typ börjat sjunga ark elr nåt när han höll fram micken, och se hans reaktion xD

2008-09-14 @ 17:50:59
URL: http://clamour.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0