nörd?

kollade nyss på doobidoo (fanns inget annat att se på och dessutom ville mamma se doobidoo). ni vet de här 3poängsfrågorna som enat laget får när de andra uppträder brukar alltid vara skitsvåra men nu var frågan ena laget fick asenkel! frågan var: sverige har vunnit ESC 4ggr. vilka år och vilka låtar? 
jag räknade såklart upp dom för mamma direkt innan de ens började sjunga.

-74, waterloo, abba
-84, digiloo-digiley(stavning?), herreys 
-91, fångad av en stormvind, carola
-99, tusen och en natt (take me to your heven på  engelska), charlotte perelli (då nilsson) 

sen när laget som hade fått frågan skulle svara och svarade ett litet fel (sa 92 isf 91) kanske bevisar att jag är en (f.d.)nörd? (nej jag är inte lika nördig när det gäller melodifestivalen längre. det var väl mer för typ 5-6-7år sen jag var mellonörd. men vissa saker sitter kvar ;))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0