ridningen igår

jag sa ju att jag skulle skriva lite om ridningen så jag gör väl det :)

kan börja med att skriva att de flesta i min ridgrupp är nya. asså de har ridit förr men inte i min grupp. bara en som heter linnea (som var ny förra terminen) och felicia (fast hon var inte där igår :( så jag var lite ensam :( )  aja, alla hästar var sadlade när jag kom dit :O då kunde man ju inte rykta så mkt fast hästen jag skulle rida stod inne i stallet.
jag skulle rida randver :)

ny ridlärare hade jag oxå. hon verkar kunna mkt men man hör inte vad hon säger! lite jobbigt :( men hon verkade snäll oxå :)

randver var jättebra. förra terminen var han pigg och speedad hela tiden och det verkade som om han lugnat ner sig lite under sommaren. det är bra! men han är fortfarande lite konstig. Randvers favoritgångart är galopp ;) . så fort man inte ska skritta vill han galoppera. han har jättemjuk galopp och han galoppera riktigt långsamt men det var ju inte riktigt meningen att han skulle galoppera så mkt ;) kunde iaf rätt snabbt få tölt på honom. värsta fin tölt har han oxå. traven gick sådär, han ville galoppera hela tiden. fick några travsteg och sen galopp. lite jobbigt då man inte kan sätta sig ner ordentligt i sadeln och dra i tyglarna lite eftersom det då blir tölt. fick iaf bra trav när vi travade på en volt. som tur var så travade vi inte så mkt igår så jag kom undan ganska bra ;) haha men jag gillar randver ändå fast han är lite knäpp. han väljer ju de gångarter som för mig är skönast att rida i. sen så var det ju inte meningen att han skulle gå i de gångarterna hela tiden ;) vi gjorde en massa mer saker på lektionen. i slutet av lektionen blev det även ett varv galopp på ovalbanan.

kort sammanfattning av randver; glad häst som älskar att galoppera!

roligt att äntligen få rida igen :D och otränad som man var har man nu en massa träningsvärk ;)

Kommentarer
Postat av: kristin

jag tycker att det är lite tråkigt när man inte får sadla och greja med hästarna. visst det är väl skönt att slippa allt jobb med det, men det är ju viktigare än ridningen - alltså att kunna sköta om en häst, rida är inte så svårt. haha (A)

Randver verkar på något sätt härlig, hehe.

jag har bara ridigt islandshäst en gång, vill göra det igen. då töltade jag typ 2 meter eftersom jag inte fattade något om hur man gjorde, så det blev galopp istället, eller trav kanske? haha, jag vet inte, det var typ 5 årsen. xD



varför skriver jag alltid så långa komentarer?

och nu blev denna ännu längre.. -.-

Puss <3

2008-09-05 @ 23:34:23
URL: http://kristinaronsson.blogg.se/
Postat av: Matilda

är det kul att rida islandshäst? har aldrig gjort det och jag har ridit i typ 12 år :S

men jag är väldigt sugen på att prova :)

2008-09-06 @ 00:21:08
URL: http://tiiiild.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0