1 april

Idag är det första april. Det betyder att man får luras (för dig som bott under en sten hela livet och missat det).
Det är svårt att lura folk när man bara är hemma.
Lyckades med ett litet aprilskämt över sms i alla fall. :)
Det värsta är väl at idag blev jag lurad av ett sms direkt när jag vaknade Hade helt glömt bort vad det var för dag idag. Så kan det gå ;)

Ojoj, det blev många smiliesar i det här inlägget. Jag har helt tappat det där med att skriva blogginlägg. I och för sig har mina blogginlägg aldrig varit speciellt bra men nu glömmer jag nästan helt bort att blogga.
(Det kan ju även bero på att jag siter vid datorn bara ca en timme varje dag och har en massa bilddagböcker att kolla plus läsa flera hundra blogginlägg via bloggkoll samtidigt som jag är inne på facebook och lite andra sidor.)
Det är tufft att vara skadad ;)
(oj, nu blev det en till smilie!)

De där nya tabletterna jag skrev om igår var inte så nya. Eller, det mamma kom hem med var en stor förpakning med citadon (det är samma tabletter som jag tagit hela tiden) och sen en förpackning med nya små tabletter som jag måste svälja hela. De skulle jag tydligen ta bara för att citadontabletterna förstör magen annars. Blev lite rädd när jag hörde det eftersom jag har ju tagit de där citadntabletterna i 2 veckor nu.
Förresten så kan jag inte svälja tableter hela. Det går bara inte. Citadontabletterna kan man ju mosa men det fick man inte göra med de nya. På apoteket fade de tipsat om att man kunde äta tabletterna tillsammans med mosad banan och det gick hur bra som helst! Går mycket snabbare än att mosa också. Så nu går det åt mycket banan här hemma.

Har du lurat någon idag?

Har du problem med att svälja tabletter?

Kommentarer
Postat av: felicia

Jag är jättebra på att svälja piller! Ta bara pillret i munnen, sätt det långt bak på tungan. Drick sen mycket. Efter typ två små klunkar känner du inte att du har pillret i munnen längre. Då sväljs det automatiskt. :) Krya på dig!

2009-04-01 @ 18:25:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0