första skoldagen efter påsklovet och peliminärt gymnasiebesked

Idag kom taxin och hämtade mig redan kvart i 8! Tidigt tidigt, särksillt eftersom jag är hos pappa idag.
Oberedd som jag var så satt jag inte i taxibilen förrän 10 i 8. 5 minuter senare var jag framme i skolan så det blev 25 minuters väntan innan skolan skulle börja. Som tur var så var det två andra från klassen som var där tidigt.

Läsning
Spanska
Engelska
SO
Lunch
Matte
Musik

På läsningen var det ingen som läste. Eller jo, det var nog två stycken som läste. Men när läraren inte är inne i klassrummet och vi inte träffat varandra på över en veckan så blir det lätt så, haha.

Vikarie på spanskan. Fick en ny stor uppgift där vi ska göra en uppsats om en text och lämna in på måndag! Det var sjukt svåra texter att välja bland och nu har vi bara en lektion kvar. Det lär bli mycket hemarbete...

På msuiken var det tänkt att vi skulle börja spela in vårat medly men det saknades några laddar som läraren skulle köpa efter våran lektion. Så vi satt och sjöng hela lektionen. Det var väl helt okej, vissa låtar blev valda bara för att de hade roliga namn men ingen kunde dem.
En liten favort som vi sjöng var i alla fall Flickan och Kråkan. Den är fin. Och sorglig.



Förresten så hade jag fått brev från komunen idag. Jag har prelininärt kommit in på mitt förstaval; Natur Media på Lundellska skolan! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0