Lördag

Idag var det dags för kvarterats årliga vårstädning och för första gången hade jag en riktigt riktigt bra ursäkt att slippa vara med. Och vet ni vad som händer då? Jo, pappa låter Oscar slippa med! :o Fusk!

Idag har jag förutom det här jobbat pyttelite på spanskan. Det är helt sjukt vilken uppgift de gett oss. Jag vill skita i allt men samtidigt vill jag ju inte sänka mitt betyg så jag får jobba på även fast det är sjukt tråkigt och svårt.

Uppgiften vi fått:
Välja en av tre texter (alla texterna är assvåra och man fattar ungefär vart femte ord) läsa igenom, förstå avd den handlar om (en ordbok behövs väldigt väldigt mycket!), välja ut 15 glosor som man ska lära sig (måste vara helt nya ord). Sen så ska man skriva meningar som innehåller de här orden man valt ut som glosor och efter det ska man göra en tankekarta (skriva allt på spanska i den), skriva en sammanfattning på svenska och en sammanfattning på spanska.
Allt ska lämnas in i början av lektionen på måndag. Vi fick uppgiften i Tisdags så vi har bara haft två lektioner på oss att jobba med det. Och jag var knappt där på andra lektionen.
Fattar ni hur jobbig den här uppgiften är?
Jag har än så länge bara läst igenom texten en gång på spanska (utan att jag fattar vad den handlar om) och sen så har jag valt ut glosorna. Hur mycket arbete kvar som helst!

Nu börjar allt jobbigt skolarbete igen. Spanskasaken till på måndag, SO-prov på tisdag eller onsdag (jag kommer inte ens ihåg vilken dag det är till), Nationellt matteprov på Torsdag (behöver man inte träna på men just det att man måste prestera så bra som möjligt hela tiden tar på krafterna). Sen så kommer det säkert ännu fler saker den här veckan. Usch.

Har du något jobbigt skolarbete du måste jobba med under helgen?

Kommentarer
Postat av: Tobias

nu marmaris och kusadasi :) ngt du rekommenderar?

2009-04-18 @ 18:28:53
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0