Onsdag

Idag är det onsdag, känns verkligen inte som det.
Taxin kom strax innan 8 idag, mycket bättre tid än igår.
När jag kom till skolan så frågade Rebecca om jag också hade fått post från Lundellska och om jag skulle gå på den där musikalen man fick inbjudan till. Eftersom man inte vill gå själv på musikal så sa hon att vi skulle gå tillsammans och det blir väl rätt kul. Musikal är väl alltid kul?

Dagens schema:
Klassråd
SO
Slöjd
Lunch
Idrott
Svenska
Engelska

På klassrådet fixade vi baksidan till våra klasströjor och jag skrev upp vilken storlek jag ville ha. Känns som om alla andra har fått sina klasströjor redan så vi är ju lite efter.

Alla killar skulle åka till fyrishov och träna simning och livräddning. Även de tjejer som missade förra gången skulle vara med idag vilket betyder att  Lousie och Greta åkte dit. De som skulle bada åt lunch tidigare så sen när ajg skulle äta så avr inte Lollo där och kunde ta mat till mig. När vi kom in i matsalen tjatade jag lite på Josefin, Matilda och Ellan att de skulle ta mat till mig men då sa Josefin till Lottie (lärare) som stod vid dörren att hon skulle ta mat till mig. Shit va mycket mat hon la upp. Så fort jag sa något jag skulle ha så la hon upp jättemycket. Hon tyckte till och med att hon la upp väldigt lite makaronipudding men jag var ju tvungen att säga stopp, haha.

På lunchrasten satt vi som var kvar av klassen och snackade och chillade mest. Det var rätt lugnt och skönt.
Eftersom vi inte sulle ha någon idrott flyttade vi fram våra sista lektioner. Fast vi glömde bort det så Mari Anne kom och hämtade oss, haha. Vi körde två stycken redovisningar av författararbeten och sen pratade vi bara en massa. Fick sluta 13.50 vilket var en coh en halv timme tidigare än vad vi egentligen skulle. Skönt!

Vi fick även våra omdömen idag. Svårt att tyda dom ordentligt och det som stod där var inget överraskande. Vi fick som vanligt inget omdöme från musikläraren. Han borde faktiskt skärpa sig, han har ju knappt några klasser längre. Hej, vi vill också ha ny musiklärare.
Mari Anne hade råkat skriva "Fitt G" på Majas omdöme istället för "Ditt G" . Det var kul. Och det avr kul när hon visade felet för Mari Anne också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0