sista påskdagen

Idag är det annandag påsk. Det betyder att det är sista påskdagen och imorgon är det skola igen. Om jag inte hade varit i skolan den där fredagen innan lovet hade jag nu varit borta i 2 ½ vecka (?) så det var nog rätt tur att jag var där den där fredagen.

Men det avr inte skolan jag hade tänkt skriva om i det här inlägget.

Igår var det påskdagen och då var vi hemma hos farmor. Även mormor och morfar var där (de bor bara ett kvarter bort från farmor så de kom cyklandes dit).
Farmor visade stolt upp sin spikmatta som hon köpte för en vecka sen. Jag trodde tidigare att spikarna i en spikmatta var vassa men jag trodde altid att de var vassa. Vi alla testade den där spikmattan och den ända som tyckte att det gjorde riktigt ont och nästan led av att ligga på spikmattan var pappa, haha. Men bara för att vi retade honom lite för det så skulle han såklart ligga extra länge på spikmattan.
Jag tyckte att det gjorde lite ont att ligga på den eftersom när man väl lagt sig kunde man inte flytta sig lite så att man låg rätt för då kändes det som om man skulle riva upp hela ryggen utan man var tvungen att ligga helt stilla. Men annars var det skönt att ligga på spikmattan. Jag skulle gärna köpa en egen spikmatta om det inte var så att det är så dyrt.


En sån här spikmatta är det farmor har. 6000 spikar har den...

Vi sov även över hos farmor och idag åkte vi hem till pappa. Länge sen jag var här hemma i storvreta nu. Idag har jag ätit grillat för första gången i år. Vi satt tillochmed ute och åt. (Ja, vi har redan ätit för jag och pappa var hungriga). Gott med grillat!

Nu ska jag skriva ner mina skoltider så pappa kan ringa till taxin sen. Bara 2 veckor kvar med taxi, känns inte alls som om jag kommer att vara bra om 2 veckor. Men det går ju frammåt med knät så kanske. Vi får hoppas.

Kommentarer
Postat av: Mirry

Så snygg blogg du har!



Passa på att anmäla den till Veckans Blogg, vinnaren belönas med en länkning :)

2009-04-13 @ 19:34:52
URL: http://www.arntyochmirry.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0