TVn gick sönder!

Idag vaknade jag strax efter nio av att min mobil vibrerade. Trodde att det var nåt alarm som jag hade råkat ha igång så jag stängde av och gick på toan och sen när jag kom tillbaka kollade jag igenom mobilen och jag hade inget alarm inställt på 09.06 (eller nån tid runt det). Sen kom jag på att det kanske var någon som hade ringt och jag kollade och det var något konstigt 08 nummer som jag inte har någon aning vad det var för nåt.

Men vem ringer från en hemtelefon i stockholm och väcker mig klockan niop på morgonen en söndag?
Jag hade för mig att det finns regler för hur tidigt man får ringa på helgerna. Men det värsta är att jag inte har någon aning om vem som skulle ringa mig från ett hemnummer i sthlm. Det var säkert bara någon som ringde fel men jag tycker ändå att det var taskigt att göra det så tidigt på morgonen. Haha, jag borde kolla min mobil lite bättre också när det ringer så jag inte bara trycker på avsluta som jag gjorde idag.

Sen efter det kunde jag inte somna om utan låg kvar i sängen ett tag. Vid tio startade jag tvn på mitt rum och låg kvar i sängen och kollade. Ett litet tag försökte jag jobba med spanskan samtidigt också men det gick inte så bra.

Vid 11 började project runway och det skulle hålla på i 5 timmar! Jag gick ner till köket och kollade på tvn där samtidigt som jag försökte koka lite makaroner att äta. Lite svårt att laga mat samtidigt som man hoppar på kryckor men det gick. Näre jag hade ätit klart gick jag till vardagasrummet och fortsatte kolla på project runway på den tvn. Jag gillar project runway.

Sen i en reklam tog jag fram min mobil och började smsa lite folk och sen när jag vänder tillbaka blicken till tvn är det ingen bild! Det var helt svart! Ljudet fanns fortfarande kvar och jag testade att byta kanal och det gick (man kunde höra på ljudet att man böt kanal) men det blev ingen bild. Jag testade att stäga av och starta igen och det gick men bilden kom inte tillbaka. Jag ropade på oscar och han testade att trycka in alla sladdar bakom tvn men det funkade inte heller. Våran tv är trasig. Tur att vi har 3 till tvapparater men ändå, den största , den som står i vardagsrummet har gått sönder. Helt knäppt.
Så när tvn gick sönder orkade jag ionte byta tv utan ajg satte  mig här framför datorn istället.

Idag måste jag jobba mycket på spanskan. Jag vill inte. Det är sjukt svårt och jobbigt. Sen har jag en massa annat skolarbete ´jag måste göra. Skolan börjar ta kol på mig igen. Jag önskar man kunde spola fram tiden till början av juni. Då är det bara slappa skoldagar och roliga saker som balen, melodifestivalen, ärentuna games, avslutning och sånt.

Kommentarer
Postat av: Kristin

En dag ringde det en kille som pratade ett språk som jag inte förstod och väckte mig på morgonen. Det lät som om han var jättearg och nästan skrek i telefonen. Sedan blev han tyst och bara: Detta är inte namn eller?

hahahahahahaha xD

2009-04-19 @ 23:06:18
URL: http://kristinaronsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0