soooooool

Dagen började med nationellt prov i matte. B1 och B2 sammanlagt 80 minuter hade vi på oss och då hade de rekomenderat att man tog 30 min på sig på B1 och 50 min på B2. Jag gjorde hela provet på 40 min (blev väl en kvart på B1 och 25 min på B2 eller nåt sånt). Sen satt jag kvar i en kvart för att jag inte orkade lämna in. Ingen annan var klar och man vill ju inte ha rast själv. Men efter en kvart gick jag ändå ut på rast och det gick rätt fort innan en annan kom ut och sen kom det fler och fler från klassen som blev klara.
Men det konstigaste är att vissa inte ens hann räkna allt. Eller okej, jag kanske var ovanligt snabb och jag slarvade säkert en massa men man fick sitta dubbelt så lång tid än vad jag gjorde och om man ändå inte var klar då är man nog lite seg. Tycker jag iaf :P haha . Om man fastnar på nåt ska man ju hoppa över och komma tilllbaka till den uppgiften sen så man ser till att hinna med hela provet.

Vid tio hade vi vanliga lektioner igen. Vi hade NO och såg en film om rymden och sen så fortsatte vi jobba med våra uppgifter om rymden. Jag ligger aslångt efter där. Inte bra.

Lunch efter det. Lång lunch, en timme och 40 min. Vi satt ute i solen och snackade och lyssnade på lite musik och sånt. Det fanns vitsippor ute. Jag som inte kan gå och knappt varit ute och inte sett alla blommor alla snackar om att de sett (blåsippor och tussilagos) blev rätt glad över att se vitsippor.

Efter lunchen blev det svenska. Läste en text av strindberg vilket var astråkigt och sen skulle vi analysera den lite. Som tur var inte skriva ner saker om den tack och lov. Sen fick vi gå ut och sätta oss och skriva början på egna berättelser eller dikter utifrån vad vi kunde se och känna. Vi var några som satte oss vid amfiteatern (heter det så?) och skrev där. Det jag skrev blev väl sådär. Jag vet inte ens om vi ska lämna in det till läraren...

Vi satt i alla fall ute och skrev under engelskalektionen också så vi gjorde inget mer. Det var skönt att sitta ute idag, lite kallt när vinden blåser men skönt annars för solen värmer så mycket.

I helgen ska det visst bli typ 20 grader! skönt skönt, jag kommer sitta ute på balkongen en massa!

Innan vi gick hem fick vi förresten inbjudningar till balen. Det kommer bli askul med bal! Nu ska ajg bara se till att bli bra i knät också men det är lång tid till balen så då måste jag vara bra igen.
Enligt läkarna skulle jag ju kunna gå idag...

Kom på nu att det visst bara var 3 lektioner idag. Gött.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0