Dag två på Skrapan

Nu har jag gått ännu en dag på Lundellska skolan och idag var roligare än igår. Idag började alla prata med varandra mer och sånt gillas! Igår satt vi ju mest inne i klassrummet och lyssnade på när mentorerna pratade men idag hade vi mer tid att prata med varandra.

Vi gjorde rundvandring i skolan, gick runt i skolan två och två och svarade på frågor som vi fick på ett papper och så satt vi inne i klassrummet och svarade på frågor om skolan där svaren fanns i ett litet häfte vi fick igår.
Det där med att svara på frågor var väl rätt tråkigt egentligen men det var väl mest för att vi skulle fatta mer om skolan.

Har lärt mig flera namn idag men fortfarande är det många som jag inte vet vad de heter. Men snart har jag väl lärt mig, det brukar komma automatiskt efter ett tag.

Imorgon ska vi vara i smågrupper med tvåorna hela förmiddagen. Det är väl då det blir lite nollning och sånt, hoppas de är snälla, jag vill inte få sirap över hela mig eller dricka rått ägg eller nåt sånt äckligt.
Sen på eftermiddagen är det lundellska festivalen. Elevkåren som fixat en liten festival för oss, får väl se vad det är för nåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0