Första skoldagen

Nu (eller ja, för över 2 timmar sen) har jag kommit hem från första skoldagen på Lundellska skolan, eller Skrapan som den även kallas.

Kom till kronkrogen (matsalen, alla naturettor skulle samlas där) och rektorn och några andra presenterade sig. Sen var det upprop och jag hamnade i N1b.
Känner ingen annan som går i min klass men jag lär väl känna de andra så småningom.

Idag satt vi mest bara inne i ett klassrum och våra mentorer, Gunnar och Greger, pratade. Fick hur många papper som helst. Schemat är sådär, slutar halv fem på måndagar och tisdagar men de andra dagarna är rätt korta.
 
Som lunch fick vi varsin ostmacka och festis och så satt vi ute i solen på några bänkar och pratade.
Har iallafall lärt mig vad de som satt vid mitt bord heter, nu är det bara 25 till namn jag ska lära mig.

Slutade ca 13.15 så det var en kort dag idag.
Imorgon blir det rundvandring och sånt och på torsdag skulle vi visst göra något kul med tvåorna hela eftermiddagen.



Schemat. Måndagarna blir inte roliga kan jag säga redan nu (första lektionen på tisdagar ska jag inte gå på så tisdagarna är inte riktigt lika långa som måndagarna även fast det ser ut som det)


Kommentarer
Postat av: Emma

Vi slutar 16.30 på fredagar. FREDAGAR!

2009-08-18 @ 19:52:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0