Torsdag

Som ni kanske förstod i tidigare inlägg så fick jag min skoldator idag.
Den kommer vi få använda hela skoldagarna och sen efter en termin kommer vi antagligen få ta hem den också.
Allt detta med datorerna gjorde att vi slutade en timme och 40 min senare än vad vi skulle. Jag kom alltså hem sent idag lite drygt.



Dock fanns det positiva saker med bussresan idag. På bussen in till stan klev Louise på. Hade inte träffat henne sen vi slutade nian och jag fick en liten update om hur hennes skola och klass var. Sånt är alltid kul.
Sen så fick jag även veta att Stefan bor bara en gata ifrån mig när jag är hos mamma vilket betyder att jag hade någon att sitta och prata med på den bussen också. Sånt gillas, att åka buss själv är tråkigt.

Idag hade vi första musiklektionen. Skönt att äntligen ha en seriös musiklärare! En som verkligen vill att man ska lära sig saker och ser till att man gör det. Även skönt att vi bara är 12 st i klassen som har musik och att alla har valt musik (framför bild och drama). Haha, lite kul också att man i slutet av varje musiklektion spelar samba, idag satt vi alla och trummade på största trummorna i slutet av lektionen.

Fick även veta vad jag fick på mattetestet jag gjorde igår. 38/40, känns bra att man fortfarande kan lyckas få bra resultat på matten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0