15 december

Blev visst ett litet snabbt inlägg där på spanskan, hann inte ens skriva rubrik på det.

Rätt chill skoldag idag iallafall:

Svenska - Julmys, klassen indelad i 3 grupper som fick varsin text och så skulle man läsa upp den eller spela teater eller något annat inför resten av klassen i slutet av lektionen. Min grupp fick Karl-Bertils Jul och vi gjorde typ att alla läste texten utom 4 som spelade upp allt och sa alla repliker. Såklart skulle alla få skrattanfall när ajg skulle läsa vilket gjorde att även jag fick det och då var det lite svårt att läsa texten. Men det gick!

Spanska - Fick tillbaka proven och fick extra lång lunch (har lunch mitt i lektionen). Efter lunchen såg vi på två kortfilmer på spanska som var helt sjuka.

Engelska - Sista bokcirkelmötet. Isac var såklart borta igen men jag, Ellen och Cicci har ju blivit grymma på det här med bokcirkelsaken nu. Lite synd bara att den där boken är slut nu, den var ju bra!


Efter skolan fick jag vänta på bussen länge. Bussen kom 20 minuter efter tidtabellen. Nästa buss kom tillochmed före men den var redan proppfull och vägrade stanna vid skolans hållplats.

Blev en sväng på stan för mig också för att köpa julklappar innan jag stack hem. "Råkade" köpa två julklappar till mamma. så jag hoppas Oscar inte köpt nåt till henne än för då kan han köpa en av sakerna från mig. Hittade en liten julklapp till farmor med.
Nu är det bara pappa, oscar, mormor och morfar kvar. Och mormor och morfar är inte så viktiga så jag knaske hinner bli klar med alla julklappar innan jul ändå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0