4e advent

"Malin, du måste gå upp nu, de delar ut julklappar på stora torget om tre kvart så vi ska åka om en halvtimme"
Det var det jag vaknade till imorsen. Fick snabbt slänga på mig lite kläder, smink och äta frukost.

Vi var på stan inom en timme iallafall och hann få julklappar från tomten. Jag fick ett stort paket från Lush, tror att det är en massa tvålar eller nåt, ska öppna när mamma och Oscar kommer hem igen.

Jag och mamma gick runt på stan nån timme ch köpte lite julklappar.  När vi var inne i S:t Persgallerian så blev vi stoppade av nån tjej som pratade engelska och ville visa sina prudukter för oss och nu har jag en glänsande tumnagel och mjuka händer. Ska fixa de  andra naglarna när mamma kommer hem med, vi köpte ett sånt där manikyrkit.

När vi stod där och kollade på alla saker kom Oscar (brorsan) förbi. Han letade efter en affär där han kunde köpa julklapp till mig (Håkan Hellström live på Peace & Love DVDn). Jag fick peka ut hur han skulle gå för att komma till Tropez. Snacka om att veta exakt vad man ska få.

När Oscar hade varit i den där affären kom han tillbaka till oss och vi gick och köpte fika på Landings och en julklapp på BR. Gick till bilen sen och vi åkte hem. Oscar och mamma bestämmde att de skulle åka iväg igen så jag fick bära in alla påsarna (var väl en sådär 7 påsar).

Nu sitter jag här och väntar på att de ska komma hem igen så jag som sagt kan få öppna min julklapp jag fick av tomten, fixa mina naglar och fika. ´


Förresten, man blir nästan lite depprimerad av att gå på stan för det ser ut som om det töar där bara för att de har värmeslingor under gatan. Bra eftersom det inte blir några isfläckar man kan halka på men det är inte kul att se en blöt gata. Hellre snö än tö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0