Andra nationella provet

Idag var det nationellt prov igen. Svenska skrivdelen...
Jag skrev en krönikka. Hade aldrig gjort det innan men nu gjorde jag det och det gick rätt bra.
Tror jag.
Vi har inte gått igenom hur en krönika ska vara uppbyggd och så men jag hoppas att den blev bra ändå. 
Kändes rätt bra för att vara första gången jag skrev en novell.

Innan trodde jag att det skulle bli stressigt. Hade ju "bara" 2 timmar och 40 min på oss att skriva. 
Och vi kom inte igång förrän halv 9 isf 8.20 som det var sagt från början.
Men det gick rätt snabbt ändå. Var klar redan halv 10.
Ville inte gå fram och ta renskrivningspapper direkt då så jag satt en kvart och bara åt godis förrän den första i klassen gick fram och tog renskrivningspapper. Då gjorde jag också det.
När jag var mitt på sista sidan blev det rast i 20 min. rätt skönt eftersom man fick ont i handen av att skriva så mkt.
När rasten var slut skrev jag klart det sista, lämnade in, tog mina saker och gick hem.
Då var klockan 10.45. När jag gick altså.
35 min innan sluttiden.

Rätt nöjd med provet ändå fast jag tror inte på MVG. VG kanske. Hoppas på det, vill ju inte vara sämre än mina betyg.



Nu sitter jag här hemma och äter godis.
Om några timmar är det ridning! Det blir kul.
Jag borde även äta lunch snart, undrar vad jag har hemma...

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag skrev en novell. Jag blev ganska så nöjd med den.

2009-02-05 @ 16:57:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0