Markus Krunegårdkonsert!

Det började med att Lovisa kom hit vid ett. Mamma körde mig in till stan (och tog lovisas väska så hon skulle slippa släpa på den) och jag och lovisa gick till burger king och blev tjocka och glada.
Sen gick vi runt lite på stan i nån timme och sen åkte vi hem till mig.

Först gick vi runt och gjorde inte så mkt sen började vi fixa oss lite. Jag böt om (hade mjukisar på mig innan, ville inte ha det på konserten) och sminkade mig. Vi stod även ett tag och fixade håret.
Sen hjälpte vi mamma att laga mat. Tacos. Lovisa fattade ingenting av våran lätta skärmaskin så hon fick byta uppgift med mig och göra köttfärsen. Sen satt vi och mamma och åt och pratade. Hade det lite trevligt.
Sen började mamma fixa sig och jag skrek lite på henne att vi skulle åka. Haha. Vi satt på bussen ungefär halv 8 (insläpp vid 7. Konserten skulle börja 9 men började inte förrän tjugo i 10.)

När vi kom dit hängde vi av oss jackorna. Sen gick vi in till rummet där konserten skulle avra. Vi var först på plats! Eftersom det inte satt nå folk vid scenen så stod vi i baren ett tag. Vi delade på en cola och den drack vi upp så fort att bartendern gav oss en till helt gratis. Han ville att vi skulle få en sockerkick XD . Mamma tog 100 misslyckade bilder på mig och Lovisa och sen började det komma lite folk så vi satte oss vid scenkanten så vi skulle vara säkra på att få bästa platserna.
De la ut spellistorna och vi tog kort på markus spellista och pratade lite med dom bakom oss.

Ca 21.40 börajde konserten.
Den var jättejättejättebra! Verkligen hur bra som helst!


Konstigade låten var ju Afrobeat som var mitt i konserten. Det var den ända låten varken jag eller Lovisa hade hört förut och den var lite skum XD Men ändå ett bra avbrott eftersom det bara var en massa melodi och Sen några gånger i låten sjöng Markus "Ingen mer skit ge mig afrobeat". hahah XD.  Han spelade även den nya låten Fel På Hjärnan. Jag filmade:



Haha det är mellansnack där i början.
Alla låtarna var jättebra och mellansnacken varierade från bra till mindre bra XD . Markus tyckte även att det var lite coolt att spela på Katalin eftersom han har bott i Uppsala (vi fick även reda på att det var i gottsunda han bodde. Det pratade vi faktiskt lite om jag och Lovisa innan.) och hade varit som publik på Katalin förut.
Superbra konsert! <3

Efter konserten stod jag och Lovisa mitt på golvet och snackade ett tag. Sen när i trodde att det hade blivit lite kortare toakö gick vi på toa. På vägen dit gick vi förbi Markus så när vi kom ut från toan igen så gick vi och köpte varsin T-shirt och jag köpte en skiva. Markus signerade skivan och våra armar. Lovisa fick 2 autografer på samma arm XD. Bilder med markus blev det också. Haha jag såg sjuk ut på min.

Sen satt vi på scenkanten och pratade ett tag och sen kom mamma fram till oss och pratade lite. Då såg vi markus igen och gick fram och frågade om vi kunde ta en gruppbild och det fick vi såklart.


Sen åkte vi hem till mig igen. Vi fikade och sen gick mamma och la sig så jag och Lovisa satt i soffan och kollade på mtv i nån timme innan vi la oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0